Friday, March 2, 2012

Entri Khas : Birthday Kakak Iparku

Entri Khas:

Gua anak tunggal. Which means dalam bahasa yang senang difahami oleh kebanyakan orang, gua tak ada adik beradik. Just me, one & only. Banyak orang kata anak tunggal nie seronok sebenarnya. Perhatian 100% kepada kita sahaja. Then, bila time kecik, apa saja kita mintak…mesti dapat. Nak itu, nak ini, semuanya guna power jari telunjuk. Yang keluar duitnya, mak bapak. Peh, power, kan?

Well, generally, tak semua tu betul! Lu orang banyak sangat layan TV ni.

Sepanjang gua hidup, gua tak pernah jumpa ayah gua. Entah hidup lagi entah tak. Let alone nak cium tangan dia. Start tahu dunia jer, gua hanya ada Arwah mak gua sorang saja. Dia la tempat gua mengadu, merengek, memujuk, bertekak, melawak dan kadang-kadang melepak. Pernah gua terpikir, cemana dia punya feel kalau ada abang, adik or kakak? Solid ker dia punya perasaan?

Masa gua kecik, member-member gua selalu bercerita yang ada adik beradik nie best sebenarnya. Nak-nak pulak yang jenis satu kepala. Pergi mana saja, always bound by blood. Boleh cepuk kepala, tempeleng-tempeleng muka dan main gusti-gusti tanpa perlu rasa bersalah kalau tersilap kasik ‘Stone Cold Stunner’. Well, dengar cerita diorang saja, gua rasa teruja. Tapi apa nak buat, dah Tuhan setting gua memang jadi anak tunggal. Gua terima seadanya.

Then, 24 years after that, I got married to my soulmate, Banker Permatang Pauh. Dan seperti kata orang kebanyakan juga, once kita berkahwin dengan isteri kita, kita sebenarnya berkahwin dengan keluarganya juga. Maksudnya disini, pertalian darah kita secara automatiknya terconnect dengan adik-beradik sebelah in law kita. Lu orang tak paham lagi? Tak pandai dah gua nak terang. Lu orang kawin la dulu. Baru la tau dia punya feel solid ker tidak.

So, hah! Nak merasa sangat ada adik, kakak dan abang kan?

Sekarang gua dah rasa. Dan feel dia amat solid wa cakap lu. Cuma dah besar-besar nie, takleh la nak main tepuk-tepuk dan tinju-tinju sebagaimana kita kecik-kecik dulu, ye dop? Bini gua adalah anak ke-2 daripada 4 orang adik beradik. Yang sulung, Dina Noornida, yakni kakak (yer la, takkan abang pulak). No.3 dan no.4 kedua-duanya lelaki.

Gua lebih nak cerita pasal kakak ipar gua sebenarnya, memandangkan hari nie hari jadi dia. So, gua up la sikit dengan satu entri khas. Maaf yer adik beradik yang lain. Nanti gua setting entri baru untuk kalian juga. Hekhekhek!

Seronok juga berkahwin dengan keluarga yang besar nie. Baru sekarang gua rasa macamana bestnya ada kakak (walaupun kakak ipar) yang sentiasa:

  • Calling-calling kita tanya ‘Wei..hangpa kat mana nie?’ time kita on da way nak balik kampung berhari raya.
  • “Zahril, satgi yang balik, singgah kedai Arugmugam tu sat, beli kulit popia” sewaktu kita nak keluar pergi kedai mamak tengok bola.
  • Kasik fridge magnet ‘Zoo Taiping’ tatkala dia pergi outstesen bersama suami beliau.
  • Teman gua dan Banker Permatang Pauh masuk sempadan Siam shopping-shopping.
  • Suggest kedai-kedai Jeans yang power di Padang Besar, Perlis.
  • Belikan gua kacang botol Siam perasa Ayam dan BBQ murah-murah di Perlis.
  • Memperkenal kepada gua kehebatan pasaraya ‘Borong Din’, pasar borong paling unggul di Perlis.
  • Belanja gua dan bini tiket nak masuk iCity Shah Alam. (Bapak harga tak munasabah langsung tiketnya)
  • Dan lain-lain lagi...

 ***


So, entri khas kali ini adalah bertujuan untuk mengucapkan Selamat Menyambut Hari Lahir yang ke-3* kepada kakak Ipar gua iaitu Dina Noornida Binti Hassan Shaari, dengan ucapan, Mana KFC yang dijanjikan?’

Moga-moga kakak ipar gua sentiasa diberkati Allah dan dimurahkan rezeki. Amin~


 Kakak ipar gua bersama suami beliau



P/S: Nie birthday nie….yang ke berapa ni, Yong? 38 kan? Kahkahkahkah!

P/S II: Kuat bodek juga gua ni rupanya. ^^

2 comments:

ParkAir said...

baru tahu ko anak tunggal rupanya..

Sandokhan said...

Hehehe..Camtulah ceritanya. Anak tunggal yang dah yatim piatu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...