Wednesday, April 30, 2008

Nice Spear,Kid !!!


Francesc Fabregas Soler






Francesc Fabregas Soler a.k.a Cesc Fabregas a.k.a.Fabregas a.k.a Cesc telah dipilih sebagai Pemain Muda Terbaik PFA (Professional Footballer's Association) sesi 2008 dalam satu majlis yang diadakan di London's Grosvenor House Hotel on Sunday night..pergh! tepuk!tepuk!tepuk!.

See, I always knew that this kid got potential utk anugerah yang berprestij mcm ni...respek arr gua kt budak nie...baru jer 20 tahun pun..tapi,dia punya standard, dh macam player ternama siuttt...kalo tgk dari cara dia main pun,gua rasa korang pun pikir sama mcm gua pikir..dia mmg deserved dapat award player muda terbaik,sbb dia mmg form dalam setiap Arsenal punya game.And gua must admit, Adebayor xkan bleh score 30 bijik (24 bijik gol dlm league) tanpa budak nie...Arsenal xkan bleh smpi standard mcm skang sejak Henry blah...tanpa budak nie...and Arsenal akan ada masalah besar,kalo xde budak nie...

Antara sebab-sebab yang menyokong kenyataan gua kt atas tu adalah:
  1. Cool+calm midfielder..cara dia hold ball mmg class...tenang..x gopoh gapah..
  2. Cara dia curik bola dari opponent,mmg hebat..even tekel dia kadang2 nmpk keras,tapi still no card yang dilayangkan reff..which is for me...a brilliant tackle..hahahha
  3. Cara dia inflict damage/cara dia avoid injury mmg world class punya level.Benda nie,gua rasa korang bleh detect dalam setiap game Arsenal.Everytime opponent nk tekel dia,dia pandai elak+timing...kalo korang perasan,dia nie mmg jarang injured..even bob sendiri, sebagai dia-hard fan Liverpool menyokong kenyataan gua nie...
  4. Bila dia executes some of his signature through-pass, mmg best..and from that, we all can see that the teamwork among players, especially antara midfielder dengan striker mmg perlu...time dia wat through ball jer..wether Adebayor,RvP or Clichy akan sambut..pergh...dasat...dasat...best ahh budak nie...
  5. As a magnificent playmaker, dia bleh sense his left and right wing dengan tepat..dia bleh respon bila Hleb or Eboue wat larian utk terima through pass...which will make the outcome of the game really2 outstanding. This kind of quality,honestly for me, dalam EPL hanya ada 2 orang jer...Fabregas and Steven Gerard of Liverpool.

Well,as my personal opinion,gua rasa dia mmg layak-selayak-layaknya terima Anugerah nie..and kalo dia stay dgn Arsenal+Wenger..gua rasa dia mmg bleh jadi midfielder yang gah dalam sejarah midfielders Arsenal.Cuma,yang x bestnya...bila dh dpt award camnie...banyak la langau-langau yang cuba2 nk beli dia nnt...Real Madrid mmg x pernah penat..asek menyibuk jer nk beli Fabregas..korang dh ada Gago,pakai jer arrr..pandai2 develop sendiri...jangan arr nk kacau player kelab lain..dem ahhh camnie....

Hahaha...bagi mmbr2 gua yang terbaca post nie,especially Aripp,Pion,Peem,Mabin dgn yang lain-lain..gua ada quote baeeekk punya utk koghang..dengar ya!!!hahahahahha............

  • Aripp,kalo korang ada Gerard,KAMI ADA FABREGAS!!
  • Mabin,kalo korang ada Ronaldo, KAMI ADA FABREGAS!!
  • Peem,kalo korang ada Solomon Kalou, KAMI ADA FABREGAS!!
(hahaha...sori geng2...gua gurau2 jer...jangan arr ban gua plak pasnie..hahahaha)



Pose "baeek punya" dari seorang Fabregas..hahaha



Cesc's clinical strike!



The stinging sensation..



True potential of a Wonderkid


p/s:Amar..weii..mana hang weii...bila kita nk buat Street Talk Arsenal lagi,sambil lepak-lepak pekena Teh Madras kt Mamak Taj Mahal,Ayer Keroh?

2 comments:

WangZhenwei (Antony) said...

Cesc is great! And I love RVP & Walcott

WangZhenwei (Antony) said...

Yeah, Arsenal is the team which brings me to the real football. Gunners are always the very best!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...