Friday, April 9, 2010

Alasan-alasan 'Typical' Setan Merah



Lokasi : Apartment Saujana, Damansara Damai
Jam: 5.30 pagi.

Tatkala di keheningan subuh mengimbau suasana hiba di pagi Khamis..tika Sang Kelembai sudah malas berkiaran memburu Sang Kelicap, gua terjaga dari tidur. Mulanya hanya sekadar terjaga biasa dan biasanya gua boleh sambung tido balik sekelip mata jer...entah pasai apa pagi tu gua susah banget nk lelap mata balik...heran jgak..nk kata subuh..x masuk lagi pun. Lantas gua bangun menuju ke dapur untuk menghirup belen2 (lebihan) Radix yang x terlanggah malam tadi. Hirupan Radix dikala gigi belom bergosok tatkala subuh dekat menjelma, merupakan satu nikmat dunia yang tidak terperi. Kepekatan kopi HPA itu, ditambah dengan lebihan enzim2 hasil suapan semalam yang tersepit di celah-celah gigi memantapkan lagi tahap kemanisan minuman tersebut.

Gua menuju ke ruang jendela untuk menikmati udara segar pagi. Keheningan angin pagi dengan tiupan angin sepoi2 membuatkan mata gua terasa makin jeles dengan tilam bilik yang dibiarkan tidak dilatam. Lantas gua capai remote astro di kabinet buku rumah utk menonton rancangan 'Tanya Ustaz' di TV3, dengan niat untuk mengisi ilmu di dada sebelum memulakan langkah mencari rezeki. Entah mengapa, jari jemari gua terasa seakan2 ingin memetik punat channel 812 utk mengetahui perkembangan sukan semasa di 'Sports Center'. Lantas...

"UNITED EXIT ON AWAY GOALS..."

Wahahahaha......

Man Utd x layak???? Hahahaha....ahhh..malas ahh gua nk gune bahasa2 tinggi nie..xdak idea...rasa mcm syial jer gune ayat2 novel nih...cepat2 gua on laptop, bukak Soccernet, website rutin yang mesti gua check hari-hari utk perkembangan EPL. OOooo yeah...akhirnya...Man Utd x layak. Impian gua dh jadi kenyataan. Eventhough Utd menang 3-2 dengan Bayern Munchen, tapi Utd bungkus sebab beza away goals. Saja nk menambahkan panas, gua cepat-cepat tulis status kt Facebook utk mocking fan2 Utd (niat jahat sungguh!)

'Sessi mendengar alasan-alasan 'typical' sesudah kalah...keh..keh..keh...'

Seperti yang gua bajet, x sampai 5 menet, Badut dh comment..hahaha..biasa la..kami nie, fan Arsenal yang sejati..dan normalnya...fan Arsenal mmg anti dgn Man Utd. Kaw-Kaw pnyer bergosip pasal kekalahan nih! Yang bestnya...fan-fan Chelsea pun join sama (Mohan). Hahaha...
Secara lazimnya, gua admit, Man Utd mmg satu kelab yang kuat. Drg jarang kalah, especially main kt tmpt sendiri. Tu sebab fan-fan dia cepat panas bila kena mocking dgn ktorang. Yer la..ktorang nie..dh biasa sgt dengan kalah-kalah nie..so, bila kene kutuk dgn fan Man Utd, telinga nie dh auto tepu dh...kira fan-fan arsenal nie mmg dirahmati la..sebab boleh kontrol tahap kesabaran dan jarang melenting. Tapi, Badut kalo bab2 mengutuk Man Utd, dia mmg tegar arrr..syok gla baca komen dia..idea jahat dia mmg buat fan2 Utd cepat panas...hahahahahaha...Macam biasa, fenomena nie mmg selalu berlaku kalo Man Utd kalah...x tau la korang perasan ker tidak, tapi bila Man Utd kalah, fan-fan dia akan diam dalam Facebook...mmg xde reply lgsg...konon berkabung..padahal kecut nk kene maki tuh..hahaha...tapi, bila derang menang..even 1-0 pun..kecoh smpi seminggu dok bising 'Glory! Glory!'..nie bukan gua buat cerita, tapi mmg typical pnya kejadian..x pecaya, korang try find out sendiri.

Lokasi: Efogen Sdn.Bhd
Jam: 9.05 pagi.

Kalah dengan Bayern nie, bermakna Man Utd x layak nk bolot title Champions League tahun nie..nmpk gaya, drg hanya bleh target Premier League pnyer piala jer larh!...pagi tu, gua pergi keje dengan hari yang berbunga2..atas motor jer, macam2 modal gua pikir nk bikin panas telinga fan-fan Man Utd. hahaha..kt opis gua, mmg ramai fan Man Utd, tu yg gua berkobar-kobar tuh!..Bukak2 pintu opis jer...fan Man Utd sendiri yang datang mocking gua...biau betul? korang kalah, nk mocking kami plak tuh? hahaha....bukan apa, gua rasa la..instead of drg kene bahan, baik drg yang mulakan topik utk dibahan dulu, macam membuka coli di dada sendiri? camtu2 la..then, mcm biasa baru bleh drg deny kenyataan yang drg dah kalah. Yes!Yes!Yes!

Berikut gua listkan beberapa alasan-alasan yang drg cuba tegakkan walaupun hakikatnya drg dah kalah sebenarnya:

  1. 'Kami kalah-kalah pun, main cantek. Ball possession kami pegang.' Hek eleh..dah tentu2 la korang pegang ball possession, dh main kt tmpt sndiri,kn? for sure la Bayern x bnyk dpt pegang bola..
  2. 'Tolong sket, kami menang, tau. Arsenal main kt tmpt sendiri cemana? setakat seri jer..2-2'.Helooooooo....Arsenal jmpak Barcelona, kot? korang jmpak Bayern jer..gua rasa kalo korang jmpak Barcelona, habih jugak kuku kaki korang gigit.
  3. 'Kami agregat 4-4. Arsenal? 6-3. Siap kene ayam2 kt Nou Camp plak tuh! Standard kami tinggi OK, bukan Man Utd la kalo kene titik sampai 4 bijik..'
  4. 'Sape kata kalo Rooney xde, kami xleh score...Nani score what? Darron Gibson lagi?'. Urgh,..Nani, sekali dalam satu season kot dia bleh score 2 bijik. Yang lain...hampeh. Kalo korang ckp Rooney xde xleh score, apahal Fergie masukkan jgak Rooney time minit ke-55, padahal mamat tu tengah injured kaw-kaw pnya...
  5. 'Rafael da Silva x patut kene second yellow card. Tackle tu mmg x patut kene card. See, kami main 10 orang jer,k?'
  6. 'Apapun Man Utd main cantek...sori arr Arsenal kene titik smpi 4 bijik'. (tetap nk riak lagi tuh!)

See, gua hanya boleh senyum jer ahhh. Tapi, sori ahh kalo gua nk diam smpi habih waktu opis. Jawapan gua simple jer :

"Kalah Tetap Kalah, DUDE! FIFA xde anugerah utk 'main cantek' walaupun kalah....keh..keh.."

Hahhaa..puas hati gua. Apapun, minggu depan gua kene bayar nazar. Pose hari Khamis. Tapi, xpe larh..nie pun bukannya kali pertama gua puasa sebab nazar pasal bola. Dah banyak kali dah...especially kalo Arsenal menang game2 besar...

Hehe..kepada fan-fan Man Utd yang terasa lepas baca posting gua nie, gua mintak mahap...gua mengaku Man Utd memang hebat, tapi kalo nk suruh gua admit depan-depan muka korang, mintak mahap la..smpi mati pun gua x akan buat. Biar gua cakap dalam hati, sudeyyyyy. I'm proud to say I'm a Gunner fan, and that will remain forever! Long Live The Gunner! God Bless Wenger's Regime..keh..keh..keh..keh...


ArSENGAL? LiverFOOL? ChelSHIT? ManchesTAIK United? x kira apapun kelab kita fanatik, kita sumer totap 1Malaysia, WHAT???? hehehehe...peace out!


2 comments:

Afams Chan said...

hahaha..betul2!! Akupun bosan dgn Man Utd nih

Aku peminat Chelsea..Bagi aku, mmg la team Man Utd tu kira kuat gak cuma team diorg ni macam nak ke arah ala2 celebriti..cth kita leh amik cam Beckham, C.Ronaldo, Rooney pun sikit2 cuma dia femes dgn hot tempered dia..

Cuma dlm Man Utd, Giggs tak dapat nafikan la, maybe sbb dia kira dah otai dlm team tu

Besnya Man Utd tersingkir..bagus!

Afams Chan said...

Opss..lupa nak tambah..yg mana dah popular cam ala2 celebriti kompom keluar dr kelab utk masuk kelab ala2 celebriti iaitu Real Madrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...