Thursday, October 28, 2010

Yes, We're Ready !

'Oit Pat Rice, amacam goal aku tadi? Best x?'

Artikel Soccernet pagi nie mmg bebetul menggembirakan hati gua.Yer la...nk memulakan hari keje, biasanya payah nk setting mood nk mandi pagi. Dah bangun tu, gosok-gosok mata, teringat pasal game Newcastle-Arsenal for Carling Cup 2010 pagi tadi. Macam biasa la, weekdays pnya game, celah mana nk tgk live. Cari penyakit namanya tuh kalo paksa mata berjaga, nak-nak plak esok nk keja plus, task kat opis bertimbun-timbun. Agak terkejut, Newcastle dibelasah oleh anak-anak buah pakcik gua di St.James Park. (Gelak Jahat!)

  
Honestly, game dengan Newcastle nie, mmg gua bajet bleh menang. Tapi, menang dalam 1-2 camtu jer la. Mesti ada bolos, sbb biasanya Carling cup, Pak Wenger (Seperti yang selalu member gua, badut panggil) akan turunkan 3rd keeper, Szczesny.Bolos sudah tentu, menang sudah pasti, seri xtau lagi. Result 4-0 mmg satu kejadian yang menggembirakan. Akhirnya Pak Wenger dah memecahkan tradisi, mencemar polisi utk menurunkan 100% bakat-bakat baru utk Carling Cup. 

Memandangkan x dpt tgk live, terpaksa la guna alternatif download highlights dari blog ni.  Best btul moderator motd2u nie. Rajin sesangat. Cepat btul upload dan sangat care kepada kami-kami yang x berkesempatan nk layan live. Lepas tengok highlights, gua agak suka cara Wenger susun strategi. Eventhough dia bukan la tactical master kalo nk dicomparekan dgn Jose Mourinho, tapi not bad la. Dari sini la gua nampak pace Walcott sangat diperlukan. Tambah plak Chris Houghton's side mmg main counter. The first 15 minutes mmg nampak Newcastle mmg attack gila-gila pnya la. Ya larh..main kat home, kn? Whaddaya aspect? James Perch dgn Kadar mmg defend mantap giler. Barton dgn Routledge mmg nampak aggressive masa 0-0 tuh. Penat jgak Koscielny nk marking.Hehehe...

4-3-3 yang Wenger pakai mmg effective. Vela, Bendtner, Walcott..then Rosicky as a playmaker, Denilson dgn Craig Eastmond. Pak Wenger dah boleh berpuas hati la dengan level of maturity player-player Arsenal. Combination back-pass, fancy-pass dengan through ball mmg buatkan squad smlm nampak best. Yer la...nk cakap pasal through pass, mana-mana player pun bleh buat. Tapi, x semua winger bleh sambar bola through. Xde la gua cakap Walcott nie bagus sgt, tapi at the moment, he's the best. Bleh plak dia sumbat 2 bijik gol. Morality Newcastle yang nampak superb dalam 20 minit pertama tadi hancuss bila Tim Krul score gol sendiri. Sebenarnya bukan salah dia pun, sebab defender nk wat clearance, tertanduk bola straight belakang kepala dia, and bounce masuk goal. Hahaha...terkejut jgak gua tgk, sbb dalam highlight tu, camera focus kt Craig Eastmond. Ceh! macam dia plak score, padahal gol sendiri.

Newcastle lagi demoralized lepas Walcott sumbat 2nd gol. Goal nie, gua mengaku lepas tgk replay, mmg offside. Yer la..sukar giler linesman nk wat decision. Sbb kedudukan Walcott dgn defender mmg agak susah nk 'prit!!' offside. Tapi, bola tu bulat+ref jugak manusia. Dah ref x tiup, game still remain legal..and Walcott score! Then, Arsenal's 3rd goal came from Bendtner's right foot super-struck! and this time, assisted by our charismatic captain, CESC FABREGAS! hahaha...main jugak mamat nie utk Carling Cup. Ingtkan Wenger nk turunkan dia utk BPL je. Ok la tuh...classic pass master buat short-appearance, assist plak tuh...what a moment! Hmm...angle cantek luar kotak  belah kiri, rembatan mamat nie straight masuk menewaskan kegagahan Tim Krul. Stakat nie, dah 3 kali Bendtner wat goal-goal angle-stike-bullet-speed style ni. Tahun lepas gua x ingt lawan dgn ape, tapi menang besar la. 2nd gua tgk masa game dengan City mggu lepas (Yeeeeeeeeeeeeha!) and this Carling cup goal are the third. Xleh nak kata apa la, bola mmg laju. Hanya Petr Cech dgn David Seaman (2 all-time favourite goalkeeper gua) ja yang mampu tahan bola cemtuh! Hahaha... 

4th goal came from Walcott (again!), through pass yang super-cantik dari Koscielny. So, Walcott 2 bijik, Bendtner sebijik, and own goal by Tim Krul. 4-0. Kemenangan nie melayakkan skuad The Gunners melangkah ke Quarter Final. Sape opponent, gua x tau. Tapi apa yang pasti, BRING IT ON !!

Sekian sahaja laporan gua utk kali ini. Bertemu lagi..'kalo Arsenal menang lagi'..kahkahkah..

''People may say that this is a Mickey Mouse cup, but we want to win trophies.We want to look back on the trophies we have won in our career. At the moment it's none, but if we keep playing like that I'm sure it will come.'' - Theo Walcott on his post-match interview.


p/s: Tak berani sangat gua nk sembang kencang-kencang pasal Carling nih. Kang kalah, susah plak gua nk cover malu. So, teruskan percaya dengan credibility Arsene Wenger. Gua percaya, dia tau apa yg dia buat. Kalo tetiba kalah, kita terpaksa admit yang Wenger dah nyanyuk. Tenkiu







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...