Monday, November 15, 2010

COBRA 10's

Padang Stadium Kelana Jaya, Day-2 of COBRA 10's Tournament

Tarikh: Ahad, 14 November 2010
Lokasi: Rumah gua

Seperti biasa, kebiasaan orang yang xleh tido lama macam gua nie, amat tertekan kalo terjaga awal time hari minggu. Gua x tau la apa puncanya. Penah dengar tak sindrom 'cannot-sleep-long-long-during-weekend?'. (Mmg la korang x penah dengar sebab nama sindrom tu gua sendiri bedal je). Maksudnya, gua cuba nak describekan yang sindrom nie wujud apabila korang terjaga dari tido, pehtu terus xleh nk lelap-lelap dah. Yang heran plak, gua slalu kene camni time weekend jer. Time weekdays (time nak pegi keja) bleh plak tido balik even though wife gua dah main percik-percik air pili ke muka. Haaaaih... 




Dengan longlainya gua melangkah keluar ke ruang tamu. Dalam keadaan yang agak-agak sejuk pagi Ahad, gua melabuhkan punggung gua ke sofa L kesayangan bini gua. Mana tau, kot-kot gua bleh continue balik membuta. Tapi, nasib gua x baik. Sebab pagi kul 7.45, jiran depan rumah gua dah start memekak sound anak dia suruh pegi sidai baju.Camnie lah kalo dok apartment, orang beromen kat dinding seblah pun bleh dengar, apatah lagi makian dan pekikan rakyat sebelah menyebelah; lagi la xleh nak buat-buat pekak. Ahh..serabut ahh.Main game lagi baik.

Lantas gua sumbat game CoD: Black Ops yang gua angkat minggu lepas. First time gua main, padahal dah seminggu beli. Kalo zaman bujang-bujang dulu, asal game baru kuar jer, mmg x smpi 4 hari la dah khatam, especially game-game jenis FPS (first person shooter) or RPG. Tapi, dah kawen nie, masa untuk game xleh la gua nk tiaw kaw-kaw macam zaman bujang dulu. Kena pandai la bahagi-bahagi masa. Nak-nak plak kalo ada anak. Lagi la. Silap-silap XboX360 gua tu simpan jer la buat item Wall of Fame. Sedap sebenarnya layan Black Ops nie. Graphic mmg terbaek la. Jalan cerita mantap. Tapi, sejauh mana mantapnya tu, gua xleh nk review lebih-lebih la. Pasal gua sendiri x habeh main lagi. Banyak wehh game ada dalam kepala hotak nie, SVR2011 unlock x habeh lagi. Fable III? Suxx! Gua x minat betul main game-game microsoft nie. Dah la character terlalu 'kartun', tambah plak main magic-magic nie...lagi la. So, kalo wife gua baca entry nie, dia mesti tau kenapa gua x minat Harry Potter. Hehe..sorry dear!

Sedap giler layan fragging, smpi gua x sedar jam dah dekat 11.30 pagi. Bini gua dah start jeling-jeling jeles sebab gua kongker (conquer) TV. Tetiba jer kedengaran henset gua berdering:

Naim:Woi! Takmau pi tengok Cobra 10's ke? Aku dengan Badut dah on the way dah nie...
Gua:Aiseh...cemana aku bleh lupa plak. Sori Naim. Kat Kelana Jaya,kan?
Naim: A'ah...kalo ko nak datang, roger-roger Mamud skali. Dia nk ikut tu, tapi buta jalan.
Gua: Yer la...yer la...(end of discussion)

Aiseh! Hari nie COBRA 10's la. Kat Kelana Jaya. Cemana la gua bleh lupa. Tetiba gua teringat balik event:Cari Kaki Tengok Ragbi yang Mas create kat FaceBook untuk budak-budak Soksek punya batch. Lepas roger-roger Mamud, kitorang set la nak jumpa dekat RnR Penchala Link. Tapi, gua xleh nk tumpangkan Mamud la sebab gua pukul 5 nk gerak balik dah, amik wife gua kat tempat keje dia. Mamud bleh plak keja hari Ahad. Huh! Pekerja cemerlang sungguh!

Setelah setel drop wife gua kat tempat keje dia, cepat-cepat gua cabut ke Penchala Link. 15 minit jugak baru gua sampai, tunggu Mamud lagi. Mamat nie muncul still dengan attire opis lagi. Siap bersafety boots,bagai. Tapi, respek la kat dia sebab semangat dia nak pegi tengok ragbi (Even dia tak tau jalan..hahaha). Reason Mamud follow gua sebab dia x reti area Kelana Jaya. Ceh, macam la gua reti sangat. Giant Kelana Jaya gua tau. Stesen Putra Kelana Jaya gua tau. Stadium dekat Kelana Jaya? Entah... Yang gua tau, stadium PKNS tepi jalan sebelum kilang Western Digital tu gua tau larh. Tapi gua pecaya kepada 'ringan mulut' beb. Agak-agak sesat jer, jangan malu nak tanya direction kat orang! Murah dan cepat. Tak payah nk install-install Garmin. Tanya jer orang...apa ada hal?

Dalam pukul 2.15 jugak la aku dgn Mamud sampai Stadium Petaling Jaya, Kelana Jaya (peh, dah macam baca berita plak). Bahana silap parking, terpaksa la gua dengan Mamud menapak dari kaunter tiket RM20 ke kaunter tiket RM10 yang jauhnyer 1 semibulatan.Haha...bukan selalu nk dapat tawaf stadium, layankan je! Dah setel beli tiket, gua dgn Mamud cari Badut dengan Naim yang dh mmg ada dalam stadium. Boleh tahan audience yang datang tengok tournament. Ramai jugak. Badut dgn Naim lepak tingkat atas, dengan Pak Leh bersama awek beliau. Lama betul x jumpak derang nie. Last kami lepak masa buat IFTAR rumah Heizzee dulu. Tu pun sekejap jer, time bulan posa. 

Secara jujurnya, gua x penah datang tengok tournament COBRA. Nie la 1st time gua datang, sejak benti main ragbi masa form V dulu. Memang happening tournament semalam. Kelab-kelab dari New Zealand, England, Sri Lanka, Malaysia battle habis-habisan untuk bawak balik Cup. Dah lama jugak la gua x tengok orang kena tackle, high tackle live depan mata. Menggamit memori seh! Dah setengah jam gua, badut, naim dgn Mud gelak, wat lawak bodoh, cuci mata...bla..bla..bla, Panis sampai. Diikuti dengan Mas, then Pak Bulat dan awek beliau. Peh...what a great time. 

Carnales

The truth was, gua datang tournament nie bukan nak tengok ragbi sangat pun. Sebenarnya atas dasar nak lepak dengan kengkawan jer. Tambah plak dapat tengok ragbi ramai-ramai. Pehhh...kenangan.What a feeling. Tengok orang kene tackle, kitorang bleh feel cemana sakitnya.Cemana rasanya bila stud kat kepala time racking, cemana kena bashed dengan opponent lebih gedabak...ahhhh...bestnya zaman Soksek dulu.Walaupun gua akui, gua nie bukannya hebat sgt pun, kadang-kadang main, kadang-kadang dok sebagai 'benchwarmers', tapi gua x pernah kesah. Sebab bagi gua, pengalaman macam nie la yang membesarkan gua. Pengalaman-pengalaman macam nie jugaklah yang buatkan gua value erti persahabatan, carnales for life! Dulu sebelum game, masuk jer padang, orang dah bersorak soh kami buat Haka. Sekolah kitorang xde Haka tersendiri, jadi kami cilok je Haka All Blacks.  Layannnn...walaupun maksud 'Kamate! Kamate!' tu, smpi skang gua x paham, tapi, bila perform ramai-ramai, dia pnya feel memang electrifying beb! Rasa meremang bulu roma bila dapat menganjing opponent time perform Haka. Saham toksah cerita la. Memang tetiba jer melambung! Mana Teammate gua yang hensem-hensem sket, biasanya akan dapat notes dari secret admirers lepas buat Haka. Ada note dari budak pempuan kelas sebelah la, adik form 3 nk buat abang angkat la...note ajak dating kat astaka lepas prep petang la, message soh jumpak minum-minum kat Kantin lepas game la, dan lain-lain la (Gua bercakap atas dasar x penah dapat note dari secret admirer, sebab physical gua yang x berapa hensem)  Penah main game online x? Tau apa tu buff? Buff nie magic dari Sorcerer yang bleh buatkan kita naik semangat/kuat masa nak berperang, tapi limited time only je la. Bila buat haka nie, rasa macam kena buff plak. Semangat meluap-luap nak enter the game. 

Ahhh...best btul zaman-zaman Soksek dulu. Semua benda nak buat 'as a team'. Nak kena gantung sekolah, as a team, nak turun dewan makan pun jalan satu team. Siap jalan bukak dada lagi tuh...hahahaha....Team kitorang skang ramai dah yang retired. Ada la beberapa kerat yang still main dengan kelab. Mat Fark still main. Shahfarid still main. Rokan still main. Farid? Kelaut (bukan suara dia kelaut, dia memang keje atas kapal). Mas pun dah x main kalo x salah gua, busy dengan business photography studio dia kat Rasta Damansara. John, Pak Bulat still kat penang. Dah x main dah. Mat Wazir pun dah x main, dah nikah dan skang ada kat Johor. Mohan Kumar merantau sampai ke Jepun. Tak tau la mamat nie main lagi ker x.Badut, Hilary (Lun), Naim, gua..kami still ada kat KL, tempat mencari rezeki. Syed Nazif? Entah...gua x dengar cerita dah. Bangla lagi la...terus hilang. Ada la lagi beberapa orang yang gua x sebut nama. 

Jam 4.45 ptg, hujan turun dengan lebatnya membasahi padang Stadium Kelana Jaya. Game final bowl yang berlangsung terpaksa diberhentikan disebabkan hujan lebat. Budak-budak nie ada lagi yang tunggu sampai habih tournament, tapi gua terpaksa gerak balik sebab nak jemput wife gua dari tempat keje dia. Dari Kelana Jaya nak drive smpi ke Jalan Sultan Ismail, mau 40 menet jugak la, ditambah dengan hujan lebat+traffic. Tahun depan kalo gua still hidup, gua nak datang lagik, tapi kali nie nak rasa lepak kat Grand Stand plak. Teket 20 hengget jer pun. Hahaha... So, COBRA tahun depan, Naim or Mas or Badut, gua harap korang tersudi la nak arrange...sebab gua nak join lagi weh!

p/s: Sampai skang gua tak tau final sapa menang. Hampeh nyer badut, gua call x dapat-dapat. Kasik gua update satu weh... Keh!Keh!Keh!



2 comments:

mie said...

kah kah... kesian...
cup: penguin (UK) menang dgn soksek legends... eh silap, NZ legends...

plate: gungahlin eagles (aus) mng dgn cobra blacks (MAL)

bowl : NNZ (south africa, team nando's) mng dgn wainiomata (NZ)

mie said...

cilakak...!! silap... NNK sbenarnye... bkn NNZ... gua baru blk kedai mamak MMZ bkt jelutong... kah kah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...