Friday, November 16, 2012

Paranoid Yang Bukan-Bukan


Gua sebenarnya baru tahu yang gua ada kazen yang mengambil jurusan bawak helikopter di UniKL. Sebetulnya, gua tak tau pulak UniKL nie ada offer course untuk mamat-mamat yang memang ada hobi bawak RC Chooper ni untuk bawak helikopter betul-betul. Gua yang dengar ni pun rasa kagum dengan kehebatan kazen gua nie. Dengar-dengar, dia dah nak habih study. Result stakat nie maintain flying kalers. Lagi 1-2 sem lagi, bawak helikopter la dia tu. Dasat!

Gua sendiri ada cita-cita nak bawak kapalterbang dulu. Tapi, slacknya gua nie tak hensem macam Adam Mukhriz ja, plus mata gua ada sikit rabun, dan result subjek fizik yang tak berapa hendak ngam masa SPM dulu. Entah menda-menda jer sistem edukesyen kita ni. Entah berkait celah mana E=Mc kuasa dua dengan cara nak hendel stereng kapalterbang entah!

Satu hari, ketika burung-burung semua dah balik sarang lepas puas layan 'high' kat laut China Selatan, gua tergerak hati nak wasapp kazen gua ni. Sekali sekala tanya kabor, amik berat orang banjar kata.

"Salam Kemal, abang Mat dengar hang dah nak habih study? Wah, bangga la Tok Wan kita nanti ada dia cucu yang keja bawak helikopter."

*send*

Selang beberapa saat kendian, Kemal (nama sebenar) pun reply:

"Alah, biasa-biasa ja bang Mat. Tapi, dalam dok eksaited nak bawak heli nie, makin risau la hati ni, bang. Seriau..."

Ha? Risau menda pulak ni?

"Risau? Seriau? Seriau menda pulak ni?"

*send*


***

*tit-tit! tit-tit!*
*slide*

"Risau kena bedil dengan RPG la abang Mat. Takut tak sempat mengucap......"




P/S: Banyak sangat main Modern Warfare gamaknya kazen gua ni? Paranoid entah mende-mende.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...