Thursday, November 6, 2008

Selamat Hari Raya....

Selamat Hari Raya...Maaf Zahir Batin...

pergh!dh dekat sebulan lebey shawal berlalu, baru gua nk wish selamat hari raya...hahahhaa...betul pemalas ahh gua skang...ntah arrr....gua sendiri pun x tau..even ada notebook depan mata....rasa cam susah jer nk log in blog gua nie...ntah ape mimpi gua petang nie rasa nk post something kt blog gua nie....jeles tgk blog orang...banyak giler post....jeles sgt agaknya....tu pasal gua rasa mcm nk kembali berblog nih!..lgpun gua MC hari nie...ada sket sakit...bosan jgak lepak kt rumah


suasana belakang rumah gua yang sgt relax

Well, raya dh almost sebulan berlalu...tapi,gua rasa mcm baru jer raya tu..maybe time balik kampung raya hari tuh, gua having lot's of gud time...even tahun nie, mak gua x berapa sihat...dh almost 8 bulan dia sakit...sebak jgak arr tgk keadaan mak gua...xpe lah...sebagai anak, gua akan tolong sedaya upaya yg gua mampu..hurm,raya tahun nie...bagi gua...agak meriah la jugak..even mak gua sakit, dia x dpt nk tolong banyak pasal persiapan raya...banyak jgak la menda2 yang gua terpaksa buat...sbb bagi gua, raya nie setahun sekali..even mak gua x dpt tolong banyak...gua sendiri akan cuba memeriahkan raya kt kg gua...hurm,anyam ketupat...buat rendang daging...buat ketupat palas..masak ketupat...masuk hutan cari daun palas...cucirumah...pergh!dh macam anak dara dh gua ...tapi nk buat cemana, at least..gua nk mak gua hepi time raya...biar gua susah sket xpe....tapi,nasib gua baik...ramai jgak makcik2 n sepupu2 gua yg balik nk menjenguk tok,tokwan dgn mak gua kt kampung, so....persiapan raya tum dh kira mcm gotong-royong ramai2 ahh....

.
potong daging nk buat kari daging..wohooo!!

Tahun nie, ntah apa yg mangkuk sgt ntah,gua dengan sepupu2 gua terlepas semayang raya...hampeh!....smpi jer masjid...park kete, sekali pak imam dh baca kuthbah daaaa~...ceit!part paling penting pagi raya bleh plak gua termisss...apa nk buat, dh smpi masjid...xkan nk balik plak...buat muka tebal jer la masuk masjid dengar kuthbah...dengan baju melayu+sampin tuh!..alih2 smpi masjid dengar kuthbah jer...hahahahaha....


.
Gua bersama sepupu-sepapat kocik gua!

tahun nie, pasal beraya, banyak jgak la rumah yg gua ziarah..even x smpi 5 buah rumah (rumah jiran-jiran), kira OK la jgak kn....saja nk bagi orang kampung kenal gua...sbb,tokwan gua kata,...ramai orang2 kampung x kenal gua...ya la....dari kecik smpi besau x pernah bermastautin kt rumah...sekolah rendah kt tmpt lain..sekolah menengah kt asrama...matrik kt langkawi..masuk U kt melaka...keje plak kt KL...bila masa gua nk kenal2 dengan orang kampung...risau jgak kalo berada dalam situasi camtu...kang x pasal2 time gua kawin nnt, kosong plak halaman rmah gua,xde orang datang...pergh!takut...takut! kalo rumah mmbr, mmg cepat gua pegi beraya...tahun nie, dpt jgak la beraya rumah Pion, Peem..ok jgak la...team2 PBuntar dpt gather time 1st day raya...gua,aripp, peem,pakbin,chot (atest addition) dgn pion. Even PakBin sibuk nk buat persiapan kenduri...bagus jgak dia dpt join skali...paling best lepak rmah pion..lepak kt pangkin yang bapak dia buat..sambil kutuk2 orang Parit Kutan..hahahhaa..setahun taram simpan mulut xleh kutuk orang..last2...1st Hari Raya dh dpt lepaskn semua..hahahahhaa.....Pion mmg jahat!dia yang mendorong kami utk mengutuk..hahahhaa...

Raya rumah Peem x kurang hebatnya...makan masyuk siuttt..satay...nasi dagang..pergh!plan gua nk mmg nk kuruskn badan...tapi,sekali tgk kombinasi satay dgn nasik tuh!alamat tahun depan jer ahh gua pk pasal nk kocikkan badan..bantai dl...sembang dgn bapak Peem mmg best!bapak dia mmg sporting habih!...gua salut Pakcik Sharib!tabik spring utk Pakcik Sharib!!!!

Gua bersama bakal pengantin baru, Peem kt Pangkin kayu rumah Pion


Chot,gua,Pakbin (Pengantin Baru), Aripp (Bakal Pengantin jgak nih!)

Camtulah serba sedikit pasal hari raya 2008 gua...cuma yang terkilan sket, x dpt nk pi Open House rumah Pargek...tu jer...sbb gua dgn Pargek la plan nk buat BBQ ...pargek ckp, time nie la dia nk enjoy raya dgn kengkawan, sbb tahun depan dia dh kawen dh...apa nk buat, masa open house rumah pargek tu, gua bawak mak gua pi berubat..xpa la...gua dh dahulukan yg mana yg gua rasa penting dl...xpa,nnt kenduri Pargek..kompem gua pi....

Adus!dh pukul 4...gua nk gerak gi Gym dl...smlm gadis bernama Azlina Anuar ckp lengan gua kecik!cess...dh menjatuhkan maruah gua nie...xpa..xpa..hari nie routine gua nk buat biceps!tunggulah kehadiran otot2 besau gua!hahahaha...adios amigos!gua gerak dl...hinsh!hinsh!

1 comment:

Anonymous said...

haha...macam siot ja cerita raya nie..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...