Friday, July 8, 2011

Konsep 'Token' Kita Berbeza...


Semalam gua hantar keta gua pegi service. Appoinment tak buat, memandangkan gua hantar keta dikala semua rakyat-rakyat marhaen tengah bekerja (Sebab gua still tengah cuti sakit). So gua walk-in jer la. Orang tak ramai, so gua straight dapat register kat kaunter. Fuh, heaven!

Dah serah kunci semua yang patut, gua pun melopong la dalam Lounge sementara menunggu kereta gua diserbis. Tabiat gua bila melepak tunggu kereta siap, gua biasanya akan bawak notebook (yeah! gua tau skang gua outdated memandangkan style orang KL skang lepak sambil pegang iPad) dengan external HD gua, habuan nak layan anime apa yang patut.


Masa gua nak keluarkan notebook tu, mata gua terpandang satu baris ayat yang menarik terlekat kat notice board dalam Lounge tu. Ayatnya berbunyik lebih kurang cenggini:

"We are providing free Nasi Lemak and drinks from the vending machine (Nescafe, Hot Choco Latte, Milo) to all customers. Proceed to counter No.2 to request for token."


Hah! Ini sudah bagus.

Gua toleh belakang, memang ada vending machine dengan sebakul nasik lemak.

"Orang kata, rezeki jangan ditolak. Nasi lemak depan mata, jangan malu-malu nak kokak"

Notebook gua simpan balik dalam beg. Gua park beg tepi dinding, straight gua jalan pegi kaunter No.2. Kelihatan sorang amoi nie tengah dok kusyuk key-in data part-part kereta. Perut buncit tengah mengandung. Tag nama "Cindy Khoo" kemas terselit di baju. Hidung ada tindik sket. Pergh...stylo!

"Miss, saya mau token untuk itu vending machine, boleh ka?" - tanya gua dengan nada kemas.

Amoi itu tersenyum. Pelan-pelan dia bukak laci, then dia menghulurkan seketul "TOKEN" kepada gua. (gambar seperti di bawah)


Amacam? Unik kan token dia? Tak macam token kat kedai Arcade mahupun token parking kat KJ Properties, kan? HA HA HA HA HA HA HA HA HA!

Dengan 'token' yang 'unik' nie, gua akhirnya selamat membantai  2 bungkus nasik lemak bersama secawan Milo sejuk dari vending machine itu. Sedap tak terkata nasik lemak dia, walaupun dah pukul 11 pagi.

15 menet sebelum kereta gua siap, gua pergi jumpa Cindy Khoo lagi, mintak 'token' lagi 4 keping.

Bleh buat beli Dunhill dua batang.

Untung....untung.

3 comments:

ParkAir said...

Hehe macam mintak duit ngan mak nk beli gula2 la pulak.

velasrizal said...

wah siap tibai 2 bungkus nasi lemak.. hebat!

Sandokhan said...

ParkAir: Tu la pasal. Gua terasa kembali muda...

velasrizal: Name pun laporr...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...