Monday, July 18, 2011

Peluang Camnie Bukan Slalu Dapat...(Part I)

Arsenal datang Malaysia... 


Pergh, gua punya ‘eksaited’ memang takleh disangkal lagi. Kali nie, gua nekad, mesti pergi tengok LIVE. Kali terakhir Arsenal main dengan team Malaysia, seingat gua tahun 1999. Time tu gua baru Form 4. Nak-nak plak time tu gua kena attend kursus budak jahat, sebab baru lepas kena gantung sekolah. Ahh, nanti la gua cerita pasal gantung-gantung nie. Malaysia masa tu, kalah 0-2. Gua baca paper jer la. Time tu, sekolah lagi. Mana ada duit. Segan plak rasanya kalau nak paw duit arwah mak semata-mata nak beli tiket bola. Mana cool!

On that match day, gua amik cuti 2 hari. Saja habihkan replacements for public holiday. Dah alang-alang,kan? Bini gua tak dapat cuti. Tapi, dia saja amik MC nak ikut gua pergi stadium. Dia kata, walaupun dia tak berapa tahu pasal Arsenal, she’ll do that for the sake of supporting her husband. See, romantik kan? Benda-benda macam nie boleh buat gua #manlytears. Pagi tu, bini gua setel amik MC, kami cergas gerak ke Al-Ikhsan. Pergi beli jersi. Takkan nak pegi stadium pakai T-Shirt. Tak Gooners la camtu, ye dok?

Kami sampai di Al-Ikhsan Wangsa Maju, tapi jersi yang gua nak takdak. Then gua cargas ke Mizi Sport kat Prima Gombak. Pergh, sale up to 70%. Tapi jersi kelab lain la. Jersi Arsenal still harga asal. Gua dah agak frust, tapi bini gua tetap memberi gua semangat untuk survey-survey. Jam kat tangan dah pukul 11.00 pagi, tapi jersi satu haram pun tak beli lagi. Last choice, Al-Ikhsan kat Taman Dagang. Nasib baik jersi home last season yang gua nak ada kat sana. Tapi, harga agak tak semenggah sebenarnya. Bini gua dari awal mengomel dia takmo pakai jersi. Just t-shirt dah memadai. Setel fitting, pejam mata, swipe credit card. Walaupun agak pedih, namun terpaksa gua telan. Takpe, Arsenal datang 10 tahun skali. Kahkahkah!

Senyum bini gua dapat T-Shirt Arsenal sehelai...

Jam dah pukul 4. Gua ingat, kalo gua drive dari Ukay Perdana nak ke bukit Jalil, saja nak cari penyakit namanya. Nak-nak plak naik MRR2, memang bottleneck la nak lepas area-area Pandan, Cheras dan exit Kajang. Gua decide nak merempit je, boleh gerak lewat sket. Setelah sejam menggayakan jersi dan t-shirt baru, kami gerak ke stadium. Atas MRR2, kelihatan beberapa mat rempit lain yang berjersi Arsenal berpusu-pusu ke stadium sambil membawa cikaro masing-masing.

“Eh, kita seating macamana? Duduk skali dengan fan Harimau ka” – tanya bini gua.
“Ya la. Free seating. Tapi ada section la. Kenapa?”
“Kita nie orang Malaysia, tapi pakai jersi Arsenal. Gua takut kena pukul ja” – jelas beliau dengan nada resah.
“Kah kah kah! Lu nie alasan tak munasabah la. Don’t wori la..” balas gua menenangkan hati beliau.

Bini gua tengah panic sebenarnya. Sebab dia tau, Arsenal Malaysia FC dok kat Blue Gate, walhal gua beli tiket Green Gate. Kang kitorang jer pakai jersi ‘merah’, ditenggelami oleh jersi-jersi kuning (bukan BERSIH 2.0) dan biru, maunyer pukul nanti. Anyway, maybe dia banyak sangat tengok cerita Green Street Hooligan kot? Fan Malaysia takde cemtulah…Keh keh keh! 

.......
(Part II akan bersambung)


Gambar gua cedok dari Malaysia-Kini  
 

2 comments:

Abejame said...

Tah sape fan Arsenal duk boo player Malaysia.....bajet gooners abis ar tuh

Sandokhan said...

Haha..depa tu bajet beranak kat London...aku nie beranak kat Bukit Mertajam jer..LOL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...