Wednesday, January 18, 2012

Dah Gua Minat...Nak Buat Cemana?

Pada satu hari yang hening...


Interviewer: So, before we end this session, any question that you would like to ask about the position that you're applying for?

Gua: Hm...If I may ask. Currently how many members are there in your IT Department, supporting all the network connectivity & operations in this company?

Interviewer: Currently we have almost 26 people supporting this building, and we are looking to add another 4 newcomers to assist the whole IT operations. Ohh, by the way, here we don't call it 'IT Department', as we have a special name for that.

Gua: *gulp*?

Interviewer: It is called "GTS".

Gua: Err...GTS?

Interviewer: Yeah..GTS. Global Technology Solutions.

Gua: Owh, I see. Nice name by the way.

Interviewer: Thank you. Cool,eh? (sambil tersengih)


***



Gua turut tersengih.

Padahal, masa dia sebut GTS tu, yang terbayang kat dalam kepala gua benda nie saja::



CM Punk's GTS - Go To Sleep!


 KAH KAH KAH!


image credit to Bleachreport

6 comments:

Unknown said...

weh pwc panggey interview ka? sapa interviewer?

Sandokhan said...

dah pegi dah pun semalam. Mr.Yap yg interview, alah..Yap. Yang merayu-rayu kat hang suruh extend balik Penang masa dok KL dulu. Hahahaha..

Diyana, entri sebelum post ini ada kena mengena dengan soalan beliau, tau. Haha

Unknown said...

Aku kenai la Yap tuh... hahaha.. dia kurang gemar ngan nama aku neh..hahah sebab bebudak penang suka sgt komen mcm2 n tanya byk soklan..ahaks! kalo dgq ja diyana from penang...dia mesti pening punya la..

kalo hg dapat..baguih la..leh aku kaco hg lak lepas neh...

geng2 gts ngan etax mmg kebanyakannya kaki bola.. hehehe

Sandokhan said...

InsyaAllah, kalo ada rezeki. Tak berani nak lebih-lebih sbnarnya. Even interview tu smpai sejam lebey. Masa aku register kat kaunter bawah, makcik receptionist tu assist aku smpi ke lift. Then dia tanya, interview untuk position apa. Aku bgtau la GTS. Pastu dia kata apa tau:

"Bagus la. Seronok sikit tengok Meleis ramai kat GTS nie."

Aku senyum jer la...

GTS ramai minat bola? Fulamak, cambest nih!

Unknown said...

Setahu aku la.. Etax mmg konfem ramai minat.. Depa penah bgtau dulu, geng gts pn ramai.. Tp aku dgq ada yg resign.. Hahaha so tatau la yg tinggai2 tu minat ka dak.. Hahaha

Insyallah.. Kalo ada rezki tu. ada la.. Hehhee

Unknown said...

Setahu aku la.. Etax mmg konfem ramai minat.. Depa penah bgtau dulu, geng gts pn ramai.. Tp aku dgq ada yg resign.. Hahaha so tatau la yg tinggai2 tu minat ka dak.. Hahaha

Insyallah.. Kalo ada rezki tu. ada la.. Hehhee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...