Thursday, March 28, 2013

Perihal Rambut


Satu pagi, ketika gua tengah menyisir rambut dan bersiap-siap hendak pergi ke ofis, Banker Permatang Pauh yang ketika itu tengah bercuti, muncul dari belakang dan menegur gua:

"Gua rimas la tengok rambut lu. Dan kembang terpacak kat belah tepi telinga. Macam singa"

Gua tersenyum.

Soalan-soalan perli macam ni sebenarnya benda biasa dalam hidup berumahtangga. Kita nie sebagai suami mesti terer menepis persoalan dari kaum isteri secara 'halus' dan bertatasusila. Sambil meletakkan sikat diatas meja solek, gua menjawab:

"Gua ni baka Carlos Condit..."

"Sapa Condit tu?" tanya dia pendek.

"Lu Google lah sendiri.........."


***


Setibanya gua di ofis, henpon gua berdering. Ada sms masuk dari bini gua. Pendek saja ayat dia:



"Carlos Condit? Tak sama langsung!"



Gua tersenyum sambil jelir lidah macam audible Yahoo Messenger.



Carlos Condit






image taken from: Carlos Condit twitter page

1 comment:

Abejame said...

Ade la skit iras-iras.... so bile nak belanja bubur Kak Mah tomyam nie....hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...