Wednesday, September 22, 2010

Menuju ke 4th Round

Henri Lansbury meloncat keriangan..yeeha!

Yeah, once again Gunner's young squad managed to defeat Tottenham at their own turf! pergh...seronot gua baca Soccernet pagi nie. Arsenal menang 4-1 ke atas Spurs. Not Bad.....Hehehe.. Macam yang kita semua tau, Spurs merupakan Gunner's pnya arch-rival dari dulu lagik. Dengan kemenangan nie, Arsenal layak untuk move ke 4th round Carling Cup 2010/11. Hurm...Gua rasa macam OK jer squad muda tahun nie. Sinar Mentari di ufuk jingga tu dah ada, cuma perlu polish sket jer lagi...Hehehe..!
  
Kenapa pentingnya menang bila menentang arch rival?Satu sebab, pasal nk melayakkan ke pusingan seterusnya la. Tapi, yang satu sebab lagi nie, lagi penting gua rasa. Soal History! Huuish...2 tahun lepas, Carling Cup, gua x ingt round berapa ntah...tapi, Arsenal kena titik 5-1 dgn Spurs. Dan smpi skang la gua asek dengar commentator ESPN asek nak brought up this matter je...boleh kata tiap2 game Carling Cup, League Cup and even Premier League. Huargh...dah basi dah oiii! So, bila dah menang nie, bleh la ubah sejarah sket. Sedap la sket telinga kita, fan-fan Gunners nie dengar Arsenal bleh titik Spurs plak. Kat White Hart Lane tuh! jgn main-main. Hahahaha...

Gua x berkesempatan nk layan live pagi tadi. Biasa la...game pukul 2-3 pagi, mampoih la nak bangun. Esok nk keje lagi. So, tengok highlights kat ESPN jer la yang mampu gua buat...Squad Arsenal, semua orang bleh jangka. Asal Carling jer, Wenger mesti turunkan budak-budak. Kadang-kadang gua hangin jugak, sebab decision Wenger nie sekali sekala (sekali sekala ke? macam banyak kali jek?) menyakitkan hati. Dan tambah menyakitkan hati lagi, dah 5 tahun Stadium xde Silverware. Jangankan kata Premier League, Carling cup pun xde. Champions league? Wallahualam...Sebabnya? Ni la...Expose to the youngsters! But, if we look at the positive side, sebenarnya decision nie bagus untuk jangka panjang. Bagi sket budak-budak nie rasa pressure bila main dalam league, motivate sket hati tu nk angkat Cup..bla..bla..bla...Tapi, kalo dah 5 tahun x angkat piala, errr 'sekius me' Mr.Wenger..ini bukan bagus...ini BANGANG namanya.

Ahh..emo lagi gua petang-petang nie. Tapi, game pagi tadi nampak dah bunga-bunga nak menjadik. Arsenal youngsters, gua rasa macam dah bleh adapt dalam campaign yang besar-besar dah. Henri Lansbury dah bleh turun kot dalam main squad. Jack Wilshere (Jack the Lad!) still bleh train utk role Playmaker. Kira OK la tu. Kalo Wilshere menjadik, Rosicky bleh rehat panjang la pasnie. Fabregas plak...hurm...dah bosan dengar pasal nak gulung tikar balik Barca. Nasihat gua, Mr.Wenger...orang dah x sudi, lepaskan jer la... Ramsey tu mmg 'Fabregas-in-the-making'..just have a little faith in him..mesti boleh punya! (Tapi kena tunggu kaki dia OK la...)
Boleh tahan jugak merapu gua petang-petang nie. Apapun, tipu la kalo gua kata gua cuma hepi biasa-biasa jer dengan kemenangan nie. Kalo boleh gua nk meloncat tinggi-tinggi..tapi apakan daya, badan dah agak berat! Maklum la..lepas2 raya nie, sendawa pun still kuar bau lontong lagik!..hahaha...Till next time...Adios Kompress! %$(&$*@....

"Carling pun Carling la...janji menang..!"

2 comments:

mie said...

erm... ujung2 game gua nmpk pat rice ade jgk kasik turun geng2 senior... tp, kalau nk banding chelsea, city sama M.U punye team, mmg lagi otai2 yg dok main carling... tp gua still menaruh harapan.... kamon pak wenger... keh keh...

Sandokhan said...

Gua pun masih menaruh harapan bro..Carling Cup supposed to be easy...kalo nak dibandingkan dengan EPL. Sedih gua tgk emirates stadium punyer Silverware time-line. Smpi 2005 je? Wenger punya mentaliti still nak jadikkan cup kecik-kecik nie sebagai training ground untuk new breed. Tapi, kena ingt jugak..tanpa sebarang Silverware, Fabregas payah nak stay. Kesian jugak kat dia...sejak jadik Kapten, mana penah dia julang any Cup lagi, kan? Isk...iisk...tapi, tahun nie gua rasa Carling macam bley pegi jauh...ada chance nk champion tahun nie...kehkehkeh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...