Monday, September 6, 2010

M.A.L.A.S


  Cool Bagde,eh?

Tatkala jam di tangan menunjukkan pukul 4.40 ptg, dengan perut yang lapar dan 'berkriok-kriok' dan tekak yang super kering sebab tolak motor pancit kul 9 pagi tadi, entah kenapa gua rasa terpanggil untuk mencoretkan beberapa tatah ayat dalam blog gua nih. Pergh, lama jugak gua tinggalkan post kat sini. Last post gua pun citer pasal 'The Expandables' yang tengah coming soon, padahal citer tu dan berjanggut dah pun.

"Ahhh...bulan puasa nie, malas ahh nk buat keja. Nanti lapar..."

Biasanya quote nie la pucuk pangkal kenapa orang macam gua mmg rasa malas yaqmat, especially bulan-bulan posa cenggini. Start dari keje, smpi la ke personal errand (tulis blog, Facebook,bla...bla...), semua gua rasa malas nk bukak, eventhough Notebook hanya 'secoet' depan mata je.Tengok blog mmbr bini gua, Diyana..memanjang jer ada post. Kadang-kadang gua heran, cemana orang bleh ada masa,ek? Sedangkan keje kat opis bertimbun-timbun sampai kena angkut bawak masuk bilik tido, but still ada lagi nak mencurahkan sepam-dua post-post merapu dalam blog nie? Hehehe..entah la...macam kata arwah mak gua dulu, 'Lain Orang, Lain Cara Matt Oiiii...'

Ada banyak cara kita nk ukur tahap kerajinan seseorang itu. Macam-macam. Dan bagi gua, kerajinan orang berblog diukur dengan jumlah bilangan post paling tinggi dia bley buat every month. Rekod gua?

"Februari 2008 - 12 Posts"

Hahaha...bukan salah ibu mengandung. Tapi, abaikan jer la, banyak posting pun, bukan bleh dapat duit. Apatah lagi MyVi Special Edition. So, gua mencoret hanya setakat gua terasa nk mencoret jer la. Nampak sangat title diatas mmg sesuai di'splat' dkt muka gua. Kenapa gua, malas? Ha, itulah yang kita tak tahu !( Buat gaya Khir Rahman dalam Los & Faun)



P/S : Apa yang aku merepek nie?

6 comments:

Afams Chan said...

Selamat Hari Raya

N

Maaf Zahir dan Batin

Raya tahun ni sure ko enjoy sakan, beraya utk kali pertama dgn bini tercinta..hehehe..kem salam kat dia bro

Unknown said...

oih2 kenapa post kali ni ada nama haku...hahaha...

bukan apa..kdg2 tu bz...aku nk rehat2 atau curik tulang sket...aku tulis2 la kat blog haku..itu yg kdg2 aku bukak n update blog time keje (sebab da malas nk wat keje). alahai..5 atau 10 menet je tulis blog..then lepas tu..sambung balik ar..hehehe..

tp kdg2 takder bende nk tulis kat blog..haku tak tulis gak..hahaha...

Unknown said...

eh chop2..aku ker tuh...awat hg tulih.."bini member gua"...alamak..mcm da tersilap perasan jaaaa...huhuhu

Sandokhan said...

afams-chan:Hehe...salam aidilfitri to you too..raya tahun nie 1st beraya ada bini kat sebelah..hepi pun ada..rasa nk melompat pun ada...risau pun ada...dah kem salam dah..dia kem salam balik kt hang,afam.. :)

Diyana: hehe..mmg dalam post aku nie, nama Diyana tu, hang la...biasa la...aku tulis blog, lagi 15 minit nk habih waktu opis hour..so, banyak la 'typo' nyer...just like 'bini member gua' yang sepatutnya jadik 'member bini gua..' hehe...aku dah betulkan dah..mmg aku dgn hani slalu baca blog hang...so, kira any update hang sentiasa ada dalam radar kami la...cheewah...slamat hari raye!

Unknown said...

wah2...tak sangka blog aku ada peminat...hehehe...maceh2..

Sandokhan said...

Diyana:

Zahril & Hani cakap, :"Same-same" :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...