Tuesday, June 21, 2011

Mood 'Ketat' IT Support ...#4

"Bro...gua takleh nak log-in email nie. Dari tadi lagi. Email Exchange kita problem lagi ke? Tolong datang tempat gua sat, tengok apa yang tak kena nie...boleh?"  - Jelas Joanne. Dari tone yang beliau gunakan ketika mengeksplen masalah tersebut, jelas beliau sedikit cemas.

"Kletak!"

Gua letak telefon. Shiat! Tetiba gua rasa cemas. Sungguh keparat kan, pagi-pagi server dah buat hal? Gua kalo bab-bab server nie, gua memang sensitip. Masalah gigi sensitip pun gua rasa tak sesensitip nie. Seperti yang gua post dalam entri-entri 'ketat' yang lepas-lepas, email adalah backbone dan komunikasi utama sesebuah kompeni. Tak kira la Enterprise ke, Sdn.Bhd ke, Berhad ke, Group ke, kalo email server down, satu kompeni mengular goyang kaki la jawabnya. Sape yang nak kena bertanggungjawab? Pandai...geng-geng IT la yang nak kena tunjal dahi.

Gua melangkah straight ke tempat Joanne. Dada gua sangat berdebar-debar. Kalo email server down lagi, gua rasa nak terjun KB Mall. Gua rasa masa gua angkat nikah pun tak sedebar nie. Gampang,kan?

Tepat 25 langkah, gua sampai di cubicle Joanne.

"Outlook gua takleh connect la bro. Dari tadi gua cuba masuk. Tak lepas-lepas...server problem lagi?" - tanya beliau sinis.

"Kejap, kasik gua check."

***
(30 saat berlalu)

Gua kembali ke cubicle gua semula. Perasaan gua tunggang langgang. Sekali sekala gua bersiul-siul lagu 'Ahmad' dendangan Arrora Salwa untuk mengubat hati yang remuk nie. Betul-betul punya terguris. Gua tak tau nak salahkan sape, beliau atau ...........?


NOTA KAKI:
Lepas nie gua kena buat jugak la user manual 'Cara-Cara Nak ON Wi-Fi Adapter'..tak tahan camni weihh!

4 comments:

ParkAir said...

Kah3 aku pun penah kena. yang tensen hari ni ajar minggu depan panggil lagi!

Afams Chan said...

Arghh!! Akupun tensi baca entry neh.... Kenapa la diorg tak check dulu. Arghh!! Tensi! Tensi!

Sandokhan said...

ParkAir: betul bro. Ajar hari nie, lagi 2 minggu dah lupa. Then, repeat soklan yang sama.

Afam: Hahaha...ko yang baca pun tensi. Aku yang mengadap nie, lagi la tensi...kahkahkah!

Kamal said...

mase dulu pon aku tensi jugak... hang tak leh buat panggil aku.. Hu~ :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...