Monday, June 20, 2011

WWE Capitol Punishment 2011 : Full Result





1) WWE Champion John Cena def. R-Truth
Gua tak berapa amik port sangat match nie. Gua memang tak berapa minat John Cena, sebab gua rasa mamat nie overrated. R-Truth/ Ron 'The Truth' Killing/ K-Kwik? Huh, mamat nie lagi la gua tak gemar. Eventhough gua rasa dia amat berbakat bawak watak 'mental illness' dan 'bad-ass character', tapi honestly di WWE, dia bukan jenis championship materials punya athlete. Kat TNA bleh arr dia nak jadi World Champs, tapi kalo kat WWE, tunggu Cena mati sakit jantung dulu la kot. Dua-dua gua tak sokong. Puii!

2) World Heavyweight Champion Randy Orton def. Christian
Match nie gua kat tengah-tengah. Randy Orton gua suka (terpaksa suka, sebab Edge dan retired), Christian pun gua suka (Edge & Christian rulez!). But then, Orton lebih berhak menang, sebab storyline 'The Viper' memang betul-betul menjadi. Fuh!

3) Ezekiel Jackson def. Wade Barrett (New Intercontinental Champion)
Ezekiel 'Big Zeke' Jackson versus Wade Barret, the leader of 'The Corre'. New Intercontinental Champs. Gud for Zeke's long-life career. Seriously, Wade's 'Corre' faction amat sucks dan tak seganas ketika dia mengepalai the original 'Nexus'. Cadangan gua, bubarkan The Corre, then bagi Barret fight balik untuk hak mengepalai takhta 'Nexus'. CM Punk tendang keluar, soh dia form balik 'S.E.S'. Baru ngam!

4) Dolph Ziggler def. Kofi Kingston (New United States Champion)
Gua tak minat Kofi Kingston, dan gua tak minat Dolph Ziggler sebab gua rasa nama mamat nie ada iras-iras nama burger KFC. Tapi, gua sangat setuju kalo U.S Champion dipegang oleh orang yang memainkan watak jahat. Orang baik nie tak sesuai pegang title lama-lama, nanti plot cerita bleh jadik boring. No offense, Kofi!
 
5) CM Punk def. Rey Mysterio
Match yang bosan. Satu sebab gua amat benci Rey Mysterio. Sebab apa? Sebab dia terlalu put too much effort untuk jadi fan-favorite. Sama la macam HBK. CM Punk? Heh! Overrated.


6) Alberto Del Rio def. Big Show
'Alberto...Del Riiiiiiiiiiiiioooooooo'. Cis, menang lagi mamat nie. Tengok dari segi physical strength, Big Show memang 100% bleh 'makan' mamat nie. Tapi, masa match, interference dari Mark Henry merubah keadaan. Ya, Mark Henry skang memainkan watak jahat. Sebab, SmackDown dah kurang watak villain lepas Egde retired. Feud antara Del Rio dengan Big Show direka lepas kereta mahal Del Rio melanggar kaki Big Show. 2 minggu Big Show off-screen dari SmackDown. Lepas Show recover, dia rage dan membantai Ricardo Rodrigues, Del Rio's personal ring announcer sampai ICU. Big Show dikalahkan bukannya submission Cross Arm Breaker, tapi Ankle Lock! Kaki Show still dalam phase recovery, memang lubuk la bagi Del Rio.Gua mengaku, Del Rio's Cross Arm Breaker memang tempting. Superb finisher dan bleh diapply kepada opponent tanpa mengira saiz. Dia punya feel sama macam Ankle Lock, fuh! Best dan amat power.

Ketika di akhir perlawanan, Del Rio menghadiahkan kemenangan ini kepada Ricardo Rodrigues yang sedang makan nasik ikut corong tiub di ICU.  *Sob *Sob...so suwitt! 

7) Alex Riley def. The Miz
Yeah! Match nie memang gua tunggu-tunggu. The Miz vs Alex Riley. Former boss versus former wing-man. Gua memang anti-Miz. And Riley emerged as the fan-favorite right after Miz blamed beliau pasal kalah dengan Cena kat 'Over The Limit'. Dari awal, gua bajet Riley memang boleh makan Miz nie. Tunggu masa nak explode jer. Percaya la, lepas nie A-Ry akan jadi fan-favorite yang baru. Mic skill mamat nie pun boleh tahan. Tunggu 2-3 PPV lagi, dia mesti menang title. Tak Intercontinental pun, U.S Champ pun jadi la.

A-Ry Rulezz! Hell yeah!
 
8) Evan Bourne def. Jack Swagger
Ahh, nie match picisan jer nie. The fast-paced high flyer, Evan Bourne vs Jack Swagger. Match facts, Bourne kalahkan Swagger tak guna finisher 'Air-Bourne', tapi rolling pin. Ah, bosan betul. 

Sekian laporan dari gua!



"Wrestling memang tipu, tapi gua anggap sebagai entertainment jer...." 
- Zahril


picture credit to Wrestling Valley & WWE.com

2 comments:

velasrizal said...

haha mmg tipu..tp yg tipu la kita syok layan..

Sandokhan said...

betul bro!..gua setuju sangat. Tapi nak buat cemana...gua minat dari umur gua lapan tahun..maknanya dah 20 tahun gua kena 'tipu' hidup-hidup...kehkehkeh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...