Saturday, August 6, 2011

JPU : Day 1

Jurnal Puasa Ucin (JPU) : Day 1


  1. First day puasa. Pergh, dia punya penat memang gua takleh hendel mula-mula. Lama tak training. Pegi opis memang lemau. Dahaga, sebab masa sahur, gua lupa bilas dengan air masak. Instict gua kata, puasa gua hari nie memang masak la.
  2. Sampai opis, gua dapat berita buruk. Nazri plak bleh cuti. Bila mamat nie cuti, kerja-kerja dispatch automatic jatuh ke tangan gua. Cilakak! Belah pagi gua cover bank-in cheque kat 5 bijik bank. Belah petang gua kena hantar satu dokumen dekat Mailing Room Petonaih. Gila betul jalan kaki bawah basement. Nak mencari service lift satu hal. Jalan kaki almost 500m nak sampai ke Pos Malaysia Mailing Room. Dia punya berkuap dalam tunnel tu memang macam iblis. Basah baju gua. Baru pukul 2.30 petang, gua dah terasa nak minum air sirap. Haus!
  3. Time bulan puasa, opis hour gua habih pukul 4.30 petang. Heaven! Tapi, gua takleh blah awal, sebab opis hour Banker Permatang Pauh habih pukul 5.15 petang. Gua haus tahap kronik! Air liur gua dah tak mampu nak support.
  4. Dah setel pickup bini gua, gua gerak balik rumah ikut Sentul. Dia punya jem, MasyaAllah…cerita banyak tak guna. Sampai motor takleh cilok apa kejadah weiii? Habih pahala posa gua maki driver kereta yang tak reti nak drive dalam line.
  5. Pasar Ramadhan Gombak ada 2. Satu di GreenWood. Satu lagi kat Sri Gombak area-area rumah gua. Di Sri Gombak, location dia dekat tapak pasar malam. 1st day puasa, orang ramai memang malas nak masak. Semua nak lepas gian pegi beli nasik kerabu dekat #param (pasar ramadhan). Orang memang ramai. Berhimpit-himpit ditempat sesak memang bukan kebiasaan kami laki bini. Rimas kawe! Beli air asam boi bungkus besar satu, gua gerak balik.
  6. Air asam boi diisi dengan 2 bijik asam memang sexy! Azan jer gua tibai air 4 gelas. Banker Permatang Pauh geleng kepala. Dia cakap gua puasa macam budak-budak. Lantak la, dia tak merasa betapa hausnya menapak dalam basement KLCC yang super berkuap! 1st day puasa setel. Gua kembung air! Heavennnnnnn!

4 comments:

velasrizal said...

asam boi mmg sentiasa mengiurkan esp bln ramadhan

Sandokhan said...

Velasrizal: Asam Boi memang sangat terbaek! Gua ingat nak maintain minum nie sampai hujung ramadhan...LOL

ParkAir said...

Aku hari ni je baru jumpa soya, sebelum ni straight tebu!

Sandokhan said...

ParkAir: Soya kat tmpt aku Sri Gombak nie terlalu banyak la plak. Asam Boi plak agak pupus...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...