Wednesday, March 21, 2012

Scene Burger (Edisi: Road to Wangsa Maju) Part I


Rentetan daripada kegagalan dan ketidaksampaian hajat gua dan Banker Permatang Pauh untuk merasaikesedapan Burger Bakar Kaw-Kaw (BBKK) Wangsa Maju pada hari Sabtu itu hari, gua seperti tidak senang duduk. Nak mandi tak sedap hati, nak cuci tandas pun tak solid dia punya feel. Apatah lagi nak menghabiskan #Skyrim. Terus hilang mood. Seakan-akan diri ini sudah tiada semangat lagi untuk segala-galanya. Sungguh palat perasaan ini. Gua sangat tak suka!


***


So, nak dijadikan cerita, 2 hari selepas scene malang di BBKK Sabtu lalu, pada hari Isninnya, Banker Permatang Pauh mengajak gua sekali lagi untuk pekena di tempat yang sama. Tapi, menurut beliau, kali ini kami akan terus menuju ke Wangsa Maju sebaik sahaja tamat waktu kerja orang swasta, which means, after 6.00 pm lah! Mulanya, gua berat hati nak pergi, kerana gua tahu kecenderungan gua untuk beratur mendapatkan makanan adalah sangat nipis. Tapi, bila memikirkan tentang isteri gua yang benar-benar craving BBKK, gua jadi pasrah. 

(Sapa yang tak sayang bini, oii!)

Tepat pukul 6, sepantas kilat gua kemas beg laptop, dan terus meluru keluar dari opis. Turun lift sampai basement, cepat-cepat gua capai motor kapcai gua dan tenang menunggang keluar dari Megan Avenue 1. Dari Jalan Yap Kwan Seng, gua pintas Lebuh Ampang hinggalah ke Jalan Sultan Ismail untuk mengambil Banker Permatang Pauh. Dari jauh kelihatan kelibat isteri gua sudah menanti di lobby Wisma tempat beliau bekerja. Bila dia perasan kapcai gua berhenti di pembahagi jalan, secepat mungkin beliau berjalan mendapatkan gua. Air muka beliau petang itu adalah air muka paling rare pernah gua tengok sepanjang perkahwinan kami. Bagaikan bersinar-sinar. Jauh di sudut hatinya, dia seakan yakin yang ini malam, BBKK mesti dapat dibaham! Fuh…dramatik,kan? (OK, part air muka tu gua ada kelentong sikit-sikit)

Sambil menghulurkan helmet, gua bertanya:

“Phone lu dah charge penuh-penuh ker? Kita nie nak beratur lama, tahu?”
“Dah…gua dah charge tadi.” jawab beliau selamba.

Kenapa gua tanya pasal phone? Ini kerana menurut apa yang gua baca mengenai BBKK Wangsa Maju di foursquare Tips, paling lama orang beratur hanya nak tunggu burger adalah dalam 2 jam. Tu pun kalau nasib baik burger still available. 2 jam tu weih. Tak pernah gua beratur selama itu untuk nak mendapatkan makanan. Gua sendiri tak pasti level kesabaran gua. Samada gua boleh bersabar, ataupun gua give up pada jam yang pertama. Kita tengok sajalah.

So, apa nak buat dalam masa 2 jam beratur tu?

Twitter. Dan, lazimnya twitter di Iphone adalah scene yang paling cargas menelan bateri. Gua nak pesan awal-awal, for iPhone users, better charge your phone to it's maximum, or else...your 'boredom' will eat you alive! *evil laugh* 

“So..dah ready ker nie?” tanya gua sambil mengetapkan tali keledar helmet Banker.
“Dah…gua dah ready dah. Jom, ”







(bersambung…………)


P/S: Gua bukan saja nk troll lu orang, tapi dikala gua nak publish entri ni, bos gua panggil suruh setting backup email. Bukan pasal gua takde idea. Betul woi, gua tak tipu ni. Kahkahkahkah!

6 comments:

Anonymous said...

ni yg pnas ni...gua mohon lu buat buku..

Abejame said...

Sib baik ko kawan aku....kalo tak dah lama kene carut wahahaha....saje je kasi fan ko bgai inzal yg tertangguh.

ParkAir said...

Ada sambungan pulak dah. Kedai burger tu patut bukak 10 cawangan dah rasanya.

kamalyahaya said...

oi dah lebih 2 minggu dah... sambung la cepat

Kucing Jinny said...

bro..
add aku..kucingjinny@blogspot.

Jinny aka imran...:)

Sandokhan said...

Anon:
Kahkahkah..maaf kerana meledakkan 'kepanasan' anda.

Abejame:
'Inzal Yg Tertangguh'? Sedap ayat tu wei...boleh buat tajuk entri. Cedok slaluh!

KamalYahaya:
Rilek...rilek...idea tengah takdak ni.

Kucing Jinny:
Pergh...tak tahu pulak ko jenis kinky dengan kucing. Apapun, nice works... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...