Monday, April 16, 2012

Reboot

Peh, sedar tak sedar dan agak berkurun juga gua meninggalkan arena posting-posting entri di blogspot nie. Rasa macam lose faith pun ada, menyesal pun ada...dan alasan yang paling 'in' yang boleh gua kasik adalah gua tak berapa ada masa sangat lately nie sebenarnya (plus campur malas sikit-sikit).

Di twitter, ada beberapa kengkawan gua yang rajin mention suruh sambung beberapa entri-entri yang gua saja suka-suka hati tinggalkan gantung tak bertali, seperti 'Cemas' dan 'Road To Wangsa Maju'. The truth is, gua sebenarnya kering idea nie. Mood nak menulis nie kadang-kadang graph dia jenis-jenis nokhorom juga. Ada masa dia meluap-luap, sampai tak ber'dan-dan' dan lampiaskannya diatas satu dokumen Microsoft Word yang kosong. Kadang kadang idea nak menulis ada, tapi ayat-ayat mari dan nampak grunge tak berapa nak ada modal. Bila tak ada modal, gua kena baca sikit blook-blook dan beberapa novel gua suka untuk cari idea tentang lenggok ayat dan kata-kata nama, tidak kurang juga grammar-grammar supaya menampakkan entri gua nie tak la bercorak kutu sangat. See? Berat kan kerja menulis nie? (Walaupun sebenarnya tak berapa ada orang nak baca pun...gua poyo lebih-lebih)

So, this entry basically is about me ranting and upholding the 'reboot' sequence. Sequence yang ke berapa kali pun gua dah tak pasti dah. Banyak sangat. Dulu, gua memang suka menulis. Boleh kata satu hari mesti ada satu entri, tak kira gua ada masa ker tak, or sehancus mana pun entri tu, gua akan post. Tapi skang, segalanya ada sedikit berubah bila mana lately nie gua kena banyak pergi outstesen. Bila kerja travel-travel nie, penat dia bukan boleh buat main. Penat masa, penat tenaga, penat mulut berdebat dengan mamat-mamat yang assume kita nie as a problem solver in term of technology dan penat otak. Pendek kata, setel kerja travel, balik hotel gua dah tak pikir lain dah. Tidor aje. (OK, gua tipu sikit. Sebenarnya, sebelum tidur, gua suka pikir pasal bini gua. Heh, lu orang apa tau? Pergi la kawen dulu)

Dulu gua taik Skyrim (Pada sapa yang tak tahu Skyrim tu aiskrim jenis apa, sila pergi meninggal). Pendek kata, gua dan XboX tiap-tiap minggu malah membawak ke tiap-tiap malam memang tak boleh berenggang. Sedap sebenarnya main Skyrim nie. Serius gua tak tipu. Lu orang try la dulu kalau berani. Tapi, main punya main, sampai satu tahap gua rasa gua dah bosan dengan cara permainan gua. Yalah, gua pakai bangsa Orc, attacking style jenis 'gung-ho' ala-ala Crash Bandicoot, pakai pulak armor yang dah paling high-level, weapon yang paling power dalam game. So, everytime gua ada mission dalam dungeon, pendek kata senang-senang jer la gua setelkan.

So, sampai satu tahap gua rasa bosan main Skyrim. Power sangat.

Kalau lu orang perasan, tahun lepas gua rajin posting entry masa tempoh mid-year 2011. Ha, time tu gua dah masuk phase bosan main Warrior dah sebenarnya. And at last, gua quit, eventho' ada beberapa mission lagi yang perlu gua setel sebelum boleh bungkus Disc masuk dalam kotak.

Namun, segalanya tak seperti yang gua rancang.

Quit gua cuma bertahan selama 2 bulan saja. Mood kembali bermain Skyrim kembali terpacul apabila gua terlayan satu video youtube dari seorang uploader bernama "SEPHxxFORxxLIFE", seorang dude yang bermain Skyrim as an Archer. Tengok cara dia main, sangat menggiurkan. Dia cuma bersenjatakan bow & arrow, dan leather armor yang tak berapa nak gagah, tapi berjaya mengalah beberapa Dwemer-Dwemer yang besar gebadak dalam ruins. Plus, cara dia stealth dalam gelapdan menggunakan kerambit ala-ala Bunohan untuk mengerat tekak musuh memang outstanding, dan sangat inzal di mata gua.

So, fast forward, 2 minggu lepas gua kembali bermain Skyrim. Ya, ini amat menimbulkan kepelikan di mata bini gua kerana gua sebelum ini sudah menyimpan Play Discnya di dalam stor.Ya, kali ini, gua tidak lagi menyerang musuh secara 'Gung-Ho', sebaliknya sebagai seekor Khajiit, gua hanya perlu menyorok di celah-celah batang pokok dan beberapa batuan gunung, waiting to my prey to lose their guard. And BOOM! An arrow stuck into their head. Head Shot bhaiii.....headshot I tell you!

Inzal........memang inzal!

So, gua taknak get into detail tentang Khajiit yang gua ceritakan tadi. Lain entri gua buat secara detail sikit. Harap-harap bila lu orang try main, lu orang pun akan terpesong macam gua juga. Terpesong dalam erti kata kembali terperuk dalam bilik dari memilih untuk bersosial. Sebagai kesimpulannya, agak haramjadah juga life gua skang sejak kembali bermain Skyrim. Mood nak pegang bow meluap-luap sebenarnya. Sampaikan pernah satu ketika gua rasa nak pergi One Utama semata-mata nak try main panah yang 10 arrow, RM10 tu. Semangat tak semangat la time tuh. Gua pun tak tahu setan apa yang dah masuk dalam kepala gua nie. Harap-harap setan ini berjaya dibanteras supaya gua lebih ada masa nak bersosial kembali.

That's it! That's the real Skyrim outcome for you to swallow. Gua harap, lepas ini, gua boleh bahagikan masa antara isteri, kerjaya, blogging dan Skyrim.

Cis, gua sebut Skyrim lagi. Gila, ini memang gila.

Chiaw!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...