Wednesday, January 6, 2010

She Will Be Remembered

1st day keje, tahun 2010...

Bangun2 jer, dh pukul 9.05 pagi...damnnnn!!...gua dh lambat...isk!isk! cemana bleh overslept plak nieh! 1st day keje lak tuh! cepat2 gua message Ain, bgtau gua masuk lmbt. Segala benda gua kalut, capai jer apa yg gua nampak, mandi..gosok gigi (proper gosok,K?)..siap2 pakai baju keja, semuanya gua buat express.Mana taknya, rekod gua bakal tercalar di tahun 2010. xpalah..nk buat cemana..gua redah jer arrrr...dh nasib.

Dalam kekalutan gua bersiap2 tuh, sempat jugak gua tgk YM gua yang gua lupa tutup dari malam semalam. tetiba tup! YM dari acu appear, bgtau satu benda yang teramat menyedihkan.
Berita kehilangan seorang lagi sahabat gua dari SokSek, Suhieda Binti Sukiman. Ya Allah! tergamam gua sekejap. Tanya punya tanya, mmbr Soksek gua bgtau dia Sue meninggal di Bintulu, akibat sesak nafas. Yang buat gua syahdu tuh, dia tengah preggy anak ke-2 (7 bulan).

Including Sue, dh 2 orang budak SokSek batch gua yang dh pergi tak kembali. 1st dulu, Anuar Sapawi, seorang dude yang cool, sempoi dan skema. Arwah Anuar meninggal sebab kanser kalo x salah gua la..(dak2 SokSek, correct me if I'm wrong). 2nd plak, Sue nie la. Gua sampai opis kul 10.18 am. Biasa la..dh lambat cenggitu gaya, mmg kena warning 'Tardiness' la. Sampai2 jer opis, gua kontek budak2 Soksek yang rapat dengan Sue, sbb gua nk tau perkembangan lanjut. Jenazah Arwah Suhieda diterbangkan ke Penang dan dikebumikan di sana, sebab Sue nie mmg dilahirkan di Penang (correct me if I'm wrong, AFAM). Mas ada kontek gua, ajak gua pegi penang sblm lunch, balik hari la...tapi atas sebab2 keje yang tak dapat dielakkan, gua x boleh nk pegi.

Apapun, kehilangan seorang lagi sahabat Soksek gua nie, membuatkan gua berfikir sekejap. Yer la..zaman2 skang nie, umur semuda ini pun boleh mati. Orang skang dh macam dulu,kan? kadang-kadang, umur 40 pun dah meninggal. Kalo orang dulu, bleh hidup smpi 70-80 tahun. Sue meninggal dikala dia berumur 26 tahun. Mmbr gua once pernah ckp dgn gua dulu...

'Rilek arr..umur 40 kang, baru la kita tobat...time2 camnie kita enjoy dulu,bro!hahaha...'

Pergh!meremang bulu roma gua time teringat balik phrase nih! Gua nie, cemana la nanti. Kawen pun belom, install plak macam2 racun kt paru-paru gua nih (rokok), solat tunggang langgang lagi, enjoy jer memanjang. Cik Madu ckp kt gua, wanita yang meninggal time pregnant dianggap mati syahid (insyaAllah). Gua nih, kalo gua ditakdirkan mati, huh!syahid kemana...apa kemana! Gua bukan nk poyo jadi baik, sebabnya, in reality gua nie pun xlah baik mana..nakal+jahat jgak. Tapi, beringat2 la...

Untuk family Sue, Aswad (husband Sue; merangkap senior gua kt SokSek dulu), Athirah (Anak perempuan Sue yang comel) dan family Aswad, takziah gua ucapkan. Moga-moga roh arwah diletakkan dikalangan orang yang beriman. Al-Fatihah.......................

4 comments:

Afams Chan said...

Al-fatihah utk Allahyarham Suhieda.Semoga rohnya dirahmati Allah.

Aku still kenot get over it cuma skang dah ok. Isnin n semlm mmg totally cam org depress..harini je cool.

Sandokhan said...

xpa la AFAM, yang pergi..tetap pergi.Kita yang hidup nie kena teruskan jugak..apa yang penting..rajin2 la sedekah al-Fatihah kat arwah banyak2...

Aning said...

Huhuhu, sedey.. sedey.. dah la dua-dua aku kenal.. arwah anuar tu siap satu kelas dengan aku time matriks.. sihat je aku tgk dulu.. kawan aku mase kat ukm pon dah ade sorg meninggal sbb accident. kite yang masih bernafas ni kena selalu ingatkan kematian (T,T)

citrus_medica said...

lama xdgr pasal dia.
tahu2 dh meninggal dunia..

moga rohnya dicucuri rahmat, al-fatihah utk sue..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...