Thursday, March 3, 2011

Spartacus: Blood & Sand



Dulu masa zaman zeitgeist, nak donlod mana-mana TV-Series cukup senang. Airing jer kat U.S, esoknya gua mesti sedut. Tapi, sejak kekangan polisi dan berbagai-bagai law yang diwartakan untuk meminimakan ‘sedutan’, gua dah kurang layan TV Series dah. Bukan apa, takut nak break the law. Maleh nak menjawab.

So, skang TV series, gua terpaksa beli DVD boxset.

Masalah bila beli DVD nie, satu je. Nak kena tunggu U.S habih airing complete season, baru DVD produced. Kesabaran dan skill tahan nafsu kene tinggi. Mana taknya, orang dah habih tengok, gua baru nak layan episode satu. Sama la macam Spartacus: Blood & Sand yang gua tengah layan nie. Kat U.S skang nie tengah airing season 2 dah, God of The Arena. 1st time layan, tangkap leleh gua tengok fight scene dia. Patut la apek kedai DVD yang gua dok beli tu tak jemu-jemu promote gua soh beli. Hasilnya… Pergh, memang berbaloi!

Spartacus berkisarkan tentang epik Gladiator, penghambaan, korupsi di kalangan senator-senator dan peperangan era Republic of Roman. Hero citer nie, adalah Spartacus, seorang Thracian yang ditangkap oleh Cladius Glaber, dan diberi kepada Batiatus (tokei) yang mempunyai sebuah ludus (tempat training gladiator-gladiator yang hebat). Fight scenes memang ganas. Kalo takat pancung-pancung kepala tu, adalah scene gore yang biasa dalam Spartacus. Ada lagi lebih dasat…~

“VIEWER DISCRETION IS ADVISED.”

Fight scene satu hal. Yang hal ‘selain’ fight scene pun satu hal. Scene ‘orang dewasa’, scene ‘orang miskin tak mampu nak beli baju’, scene ‘sejenis’, you name it. Bersepah-sepah. Biasa la, zaman Rome. Hamba abdi nie dah macam sex slave dah. Giler betul! Nak layan citer nie, kena layan dengan orang dewasa jer. AMARAN KERAS! Spartacus adalah SANGAT TIDAK SESUAI ditonton seperti anda menonton Buletin Utama TV3 bersama ahli keluarga. Kalo boleh, jauhkan dari kanak-kanak. Bahaya wooo!

Jangan kata gua tak warning plak.

gambo dicedok dari ReviewFix

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...