Friday, May 27, 2011

Budak-Budak Zaman Sekarang Memang...

Tabiat gua kalo MC, lepas keluar dari Klinik Idzham, gua akan singgah gerai nasik lemak daun pisang depan 7-Eleven untuk menapau sebungkus bihun goreng.

Sesampai saja gua di scene berkenaan, kelihatan makcik yang biasa serve gua tengah sibuk mengupas timun. Hatta tugas mencedok juadah ke dalam bekas polisterin diserahkan kepada anak gadisnya Ayu, yang kurang lebih, berusia 16 tahun. Macam biasa, kalo dah sampai depan meja lauk, mata gua meliar memilih sarapan yang sesuai untuk disantap. Lauk kerang ada, ayam goreng ada. Dan yang paling kecur, sotong masak merah potong gelang besar-besar pun ada. Cantek! Selera dah meluap-luap. Gua excited!

“Yer pakcik, nak bungkus apa?” tanya Ayu .

Gua tersentak.

***
Tanpa berkata apa-apa, gua beredar dari gerai itu, meninggalkan Ayu terpinga-pinga.

Terasa agak bengkek sikit dihati nie.

Huh!


P/S: “PAKCIK”? Gua baru 28 tahun la woih !!

6 comments:

Unknown said...

em..chop2..first skalik..ada tabiat kalo MC? selalu kah sampai ada tabiat? hahaha


hahaha...org panggey pakcik pun da bengang..ok la tuh..at least ada makcik nya...ni kalo org panggey aku makcik..mana pakcik? hahaha...apa nk di kata...

Sandokhan said...

aku dressing agak stylo hari tuh...ala-ala Cat Farish, dia bleh cakap aku Pakcik? Lain la aku pakai baju melayu sama kain pelekat.

Betul jugak cakap hang Diyana. Masuk akal...masuk akal...huhu!

ParkAir said...

Haha aku teringat time balik sekolah dulu naik teksi sapu, ada satu kete tu di haramkan panggil pakcik kat driver dia. Aku tersasul panggil pakcik, terus taknak antar aku masuk dalam kawasan perumahan.

Sandokhan said...

ParkAir: Pakcik tu pun agak-agak sensitip macam aku jugak kot? Hahahaha..

intan Norafzan said...

hahaha!
aku pon sensitip la bila org dh start panggil aku makcik. tp so far yg panggil aku makcik ni budak2 kecik la..so mmg (tak) boleh dimaafkan ! heheh

Abejame said...

Hahaha...sensitip gak hang tula dulu duk asyik kutuk aboh sekali kene terus tak dapat makan nasi lemak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...