Thursday, May 5, 2011

Isteri Gua Memang 'Straight To The Point' Orangnya

Bini gua adalah orang yang suka naik motor. Tak kira la motor jenis apa, bila dia dah start bonceng kat belakang gua, jarang dia bercakap. Masanya lebih dihabiskan dengan memerhati keadaan sekeliling sambil menikmati deruan angin tatkala motor gua gagah meluncuri highway AKLEH.

Sebab gua nie jenis bersembang, gua jadik bosan bila bini tak berbunyik. Perjalanan balik rumah yang biasanya memakan masa 25 minit dari tempat keja bini gua, memang akan jadik ‘dull’ kalo tak disulam dengan gelak ketawa. So, gua kena bertindak. Topik yang padu harus diutarakan supaya Banker Permatang Pauh dapat layan sama.

“Gua ingat, gua nak cari side income la. Jadi pelakon extra ke…untung-untung boleh keluar TV. Pak pacak pun jadi la. Lu rasa cemana?”

Bini gua diam. Sepatah pun dia tak jawab. Ahh, fail lagi. Tapi gua tetap bersangka baik. Barangkali helmet Magnum bini gua nie sponge dia tebal sangat kot, sampai boleh ‘earmuff’ telinga. Gua tanya lagi.

“Eh, lu dengar ker tak nie?” gua dah start rasa lain macam. Tinggi sket tone gua kali nie.

Bini gua diam lagi. Tiada respon.

Gua panas. Gua tepuk paha kanan dia. Dia tersentak dan segera membalas:

“Yer..yer…gua dengar.”

“Ha..dengar pun. Ingatkan lu tengah layan ‘angin’. So, cemana? Lu agak-agak gua boleh ke tak?” gua excited.

***


“Tak boleh. Muka lu jenis yang tak boleh jual”


Sampai je rumah, gua terus bertenggek di jendela tingkap. Hati gua luluh. 

Pada hari itu, gua telah belajar satu perkara. Kalo tak hensem tu, buat la cara tak hensem.

2 comments:

Anonymous said...

hahahahahhahaha...xbleh blah??bkn cam pierre ka??

Sandokhan said...

selama nie aku menyangka akulah Pierre-Andre...rupa-rupanya aku hanyalah Andre-Pierre Gignac...huh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...