Tuesday, May 31, 2011

Jom Terjun KB Mall

Nie cerita 2 hari sebelum final Champions League 2010/2011 at Wembley.

Gua tengah dok draft satu email yang bakal mengubah nasib dan halatuju perjalanan hidup gua. Biasanya kalo mood pikir masa depan, dahi gua berkerut macam kain pelekat, fikiran gua macam-macam. Pendek kata, mood pikir masa depan adalah mood yang sangat tak tenteram.

Tengah gua dok ‘stim’ memerah otak untuk menjana idea-idea bermutu, tetiba YM gua berkelip:

“5:20pm | maria_sakurakoji17: hi, agak-agak sape menang UEFA dan berapa score?”

maria_sakurakoji17? Setahu gua, sipolan yang guna nick nie, Maria budak matriks gua dulu. Apa mimpi plak minah nie tegur gua? Dulu bukan main garang lagi dia dengan gua. Sampai gua malas mengaku member la. Ker gua yang mimpi nie?

Flashback zaman matriks, click here! (under construction)

“Hurm, maybe dia dah nak berbaik-baik dengan gua dah kot? Ambik yang keroh, buang yang jernih...” getus hati kecil gua.

“Nak reply ker tak nie? Kalo buat dono, dia cas gua bajet hensem plak…ahh, reply jer larh!” hati kecil ini bergetus lagi.

Gua masih berperang dengan diri sendiri.

Ceh, nak reply chat jer pun. Poyo!

Dengan mood yang kurang gembira, jari lemah ini mengesot-ngesot mencari muka-muka timbul papan kekunci. Satu persatu gua taip dalam usaha membalas kembali pertanyaan Maria tadi.

“5.25pm | skodeng_park: mesti la 3-1. Messi hat-trick!”

That’s it! Gua dah reply. Di dada nie agak berdebar-debar sebenarnya. Apa mimpi minah nie tegur gua? Dia nak buddy-buddy dengan gua balik ker? Ahh, gua buat andaian lagi.

Sementara menunggu dia reply balik, gua pun sambung la karang email. Sesekali lagu ‘Pray’ dendangan Justin Bibir gua siulkan tanpa rasa segan. Entah kenapa, lepas reply YM Maria nie, idea gua nak mengarang email datang mencurah-curah. Kalo time takdak idea, nak eja ‘REFRIGERATOR’ pun kena bukak kamus.

Tiba-tiba YM Maria blinking! Gua klik chat panelnya tanpa banyak soal.

Gua baca...

Gua sedih….

*
*
*
*
*
*



UEFA CHAMPIONS LEAGUE FINALE:  Guess who will be the Man of The Match and stand a chance to win a limited edition NIKE Air Attack imported sneakers. SMS to 32477 and answer 3 simple questions. RM0.50 for each SMS. * Terms and conditions apply.”


Gua rasa sangat hamjadah kalo terchat dengan spambot!

Bangang! Bangang!

3 comments:

velasrizal said...

messi hattrick?? xdpt nye..dpt sejibik je

Afams Chan said...

tajuk terjun kbmall..ingatkan cuti2 mesia bersama bini tercenta..skali cerita bola daa... heheheh

ParkAir said...

Kah3 kasihan.. dulu spambot pakai nama orang puteh je. Skang dah dapat hijack nama kawan kita pulak ye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...