Thursday, December 27, 2012

Pesan Mak Mertua


Pagi tadi, mak mertua gua bersama abang dengan kakak ipar gua bertolak balik ke Penang selepas 5 hari beristirehat di rumah gua dan Banker Permatang Pauh. Lain macam sungguh dia punya feeling sebenarnya. Maklumlah, gua ni dah lama tak ada mak. Sekali sekala melepas rindu kat mertua pun dah kira orait dah. Jaaadi la.

Cuma, sebelum mak mertua gua tutup pintu kereta tadi, dia ada sampaikan satu pesan kat gua. Power sungguh pesan tu, sampaikan skang ni pun dia punya tone suara masih terngiang-ngiang dalam kepala gua.

"Ingat pesan mak ni. Minum ayaq limau nipis banyak-banyak...."

Nampak?

Sampai sekarang gua tak dapat tangkap apa dia punya real mesej disebalik air limau tu.


2 comments:

Kamalyahaya said...

huhu~... yang paling penting doa mak tu....

Sandokhan said...

Kamalyahaya:
InsyaAllah...gua akan ingat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...