Monday, December 24, 2012

"Zaman kami tak ada..."

Gua, Abe, Kucai dan Wandy.

Kami berempat berdiri terpacak disatu penjuru ruang konvensyen sambil memerhatikan gelagat para penggiat Cosplayers mengenakan imej watak hero/heroin kegemaran mereka di Comic Fiesta ni. Sebut saja apa jenis karakter komik, semua ada orang pakai. Dari seboring-boring Pikachu, sampai la seawesome-awesome Sichibukai dan The Akatsukis.

Mata kami meliar mencari watak kegemaran kami untuk diambil gambar. Tadi, gua dah dapat bergambar dengan sorang Cainis yang pakai kostume Iron Man. Kiranya, goal gua dah setel. Yang Abe pula dari tadi dok mencari karekter yang dia berkenan, tapi sampai skang belum jumpa-jumpa. Kucai pula sibuk menukar bateri kamera digitalnya yang dah makin nak sampai ke paras 'empty'. Masing-masing dengan peel masing-masing.

Sungguh happening Comic Fiesta 2012 ni. Sungguh gua tak tipu.

"Kenapa la...masa kita muda-muda dulu, tak ada benda-benda nie?" lantas Abe menyuarakan rasa kesal yang terbuku dari tadi.Tersentak gua dari lamunan. Terjaga dan terpinga-pinga.

"Tu lah....untung kan budak-budak sekarang?" balas Kucai pendek.

Gua dan Wandy hanya mampu tersenyum...


Kami kembali merenung lantai.

Sedih, pilu...dan malu bersulam-sulam di sudut hati.

Celaka betul!

Tua sangatkah kami ni?

2 comments:

Kamalyahaya said...

Dah Tua kita ni rupanya...

Sandokhan said...

Kamalyahaya:
Ya kamal...kita mmg dah season.
*kuis-kuis kaki kat pasir*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...