Friday, December 28, 2012

Tegap

Sejak gua dapat laptop baru kampeni, laptop lama gua biasanya dah jadi hak mutlak permatang pauh. So, kalau nak ikut perks, gua dah tak perlu lagi berebut dengan Banker Permatang Pauh kalau time sama-sama nak mengkuda kompiter riba ni. Gua, gua punya hal. Dia punya hal, gua dah tak question.

Satu malam, entah kenapa tiba-tiba bini gua teringin nak guna laptop gua. Mungkin dia nak merasa penangan Core i7 yang diperkemas dengan mobiliti Windows 7 Profesional agaknya. Ya lah, bini punya pasal, gua pun suruh la dia pergi bukak zip beg laptop gua dan keluarkan laptop kampeni. Sambil iphone kat tangan tak lepas-lepas, dia pergi ambil beg gua, keluarkan laptop DELL kaler merah nak tekan punat 'ON'.

Tak sampai 7 saat, kompiter gua dah berjaya boot sampai ke desktop.

Laju, memang laju. Tengok la sapa yang setting. Kahkahkah!

Tiba-tiba, out-of-the-blue kata orang putih, Banker Permatang Pauh bersuara:

"Amboi, smart gila wallpaper desktop lu ni. Mamat yang tengah tu, badan dia macam lu lah..."

Gua terkejut. 'Mamat yang tengah'?

Pesen gua ni, mana-mana wallpaper yang gua pakai, gua tak pernah nak perati betul-betul. To me, a wallpaper, is just a freakin'wallpaper. Tak ada masa pulak gua nak perati apa yang menariknya tentang wallpaper yang gua pakai, melainkan kalau gambar tu gambar bini gua (atau Olivia Munn).

Pelan-pelan gua rapatkan diri kat bini gua untuk melihat sapakah ''mamat tengah" yang dia maksudkan tu.

"Mamat yang mana ni?"

"Ni...mamat ni. Yang tengah-tengah tu..." sambil menudingkan jarinya ke LCD laptop gua.





Itu jam, gua punya 'kembang' memang real punya kembang.

Sungguh-sungguh gua rasa angkuh ni...

Kehkehkehkeh!


4 comments:

Abejame said...

Wahaha....betul punye bodek tuh....dah sedia rantai ke gelang mas tak

Sandokhan said...

Abejame:
Tu la...risau jugak aku ni. Kena dia ajak pergi habib jewel, bengkak aku....bengkak!

kamalyahaya said...

Aku ada setuju ngan bini hang.. ada laa iras iras sikit... wahahaha

Sandokhan said...

Kamalyahaya:
Amboi...hang jangan Kamal. Aku dah makin suka berdiri lama-lama depan cermin dah ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...