Monday, December 31, 2012

Wadahel?

Face Off, Dos-Santos and Cain Velasquez at UFC 155 Weigh-ins


Tadi masa gua tengah karok-karok kat Sogo, tetiba gua rasa terpanggil nak tengok haribulan kat skrin telefon. Kucar-kacir gua keluarkan phone gua, dan gua unlock cepat-cepat.

"30 haribulan? Shitttt...." kata gua dalam hati.

Cepat-cepat juga gua bukak website UFC untuk mengetahui result heavyweight match antara Junior 'Cigano'  Dos Santos vs Cain Velasquez. Gila. 2 orang superstar dalam kelas heavyweight berentap buat kali ke-2 dalam Octagon. Mana boleh gua tak eksaited!

Lambat gua tunggu Safari gua nak load website UFC ni. Boleh pula Maxis sangat suck hari ni. 3G mmg merangkak. Tambah pulak UFC punya website banyak flash punya montage. Bagus! Apple mmg sangat 'menyokong' flash.

Tapi, apakan daya....

Dos Santos gagal mempertahankan kejuaraannya dalam pertemuan kedua dengan Cain. Cain Velasquez menang secara 'Unanimous Decision' selepas puas tungging terbalik 5 pusingan untuk menjinakkan Dos Santos.


So sekarang, Cain Velasquez kini sudah memecahkan rekod yang dipegang Randy Couture dan Tim Sylvia, iaitu menang menang multi-heavyweight title sebanyak 3 kali. Randy Couture pun 2 kali saja!

Power. Ini sangat power!

Gua sekarang ni pun tak pasti sangat siapa lagi fighter yang boleh mengganggu gugat kehebatan Cain Velasquez ni. Alistair Overeem? Lesnar? Mirko Cro Cop?

Ah, itu kerja Dana White nak buat timbang balik. Bukan hal gua pun.

So.....


There you have it, ladies and gentlemen....your new World Heavyweight Champion. Cain Velasquez!









Cuma yang gua tak paham..............apa gameplan Dos Santos sebenarnya?

FightMetric stats menunjukkan yang Velasquez threw more punches (210 punches) berbanding Dos Santos yang hanya sebanyak (66 punches).

Kalau lu orang tengok gambar ke-4 yang gua upload tadi, bandingkan level facial-damaged Cain dan Dos Santos. Teruk sangat muka Cigano dihentak sebenarnya. No wonder la statistic FightMetric tak bohong. Logik!

Dos Santos used to be the greatest Knock-Out King dalam division Heavyweight, but according to the given stats, he was totally s**t!

Banyak bertahan? or he felt intimidated?

Gua kecewa. 

Ini betul-betul punya kecewa!





Gambar gua cedok dari mmafighting

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...