Monday, December 27, 2010

Mood 'Ketat' IT Support ...#1

"Kring..Kring!"

Extension gua berdering dengan kuat. Mengejutkan gua yang tengah lalok x cukup tido, bahana telan klorin di Sunway Lagoon petang semalam.

"Helo?"

"Zahril..tolong jap. Gua xleh nak print nie, dah cuba banyak kali. Banyak dokumen yang gua pending nie. Takkan printer rosak kot? Tolong datang kat tempat gua kejap, bleh...?"

Setibanya gua di tempat si pemanggil, gua menjalankan kerja gua seperti biasa.


*****


Gua beredar 15 saat selepas itu, dan kembali ke cubicle gua. Longlai langkah gua. Perasaan gua tunggang langgang. Sekali sekala gua bersiul-siul lagu 'Sungai Lui' dendangan Aizat Amdan untuk mengubat hati yang terguris. Gua tak tau nak salahkan sape, beliau atau printer?

Rasa nak menangis pun ada......



NOTA KAKI:
Printer takkan bleh printkan dokumen anda kalo tak tekan button 'on'.

4 comments:

Unknown said...

hahaha...aku pernah mengalami perkara yg sama.. rasa mcm nk hentak2 je kat printer tuh (sebenarnya nk hentak org yg bertanya..cuma tak sampai hati)Aku siap pesan kat printer "len kali..kalo org nk print..ko kena auto on..tak paham2 lagik ke..." hahaha...

Sandokhan said...

haha..betul diyana, amat pilu dan sakit hati bila terkenang balik..isk.isk..isk..

Anonymous said...

die mmg BANGANG!!!!!!
muahahaahhaa

mirza :) said...

adoi la..mcm na la leh x on butang printer..mau tulis beso2 kat pc dia 2 "on butang printer selalu"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...