Monday, September 12, 2011

Kali Nie Mesti Jadi...(Part 2)


Nak baca Part I, Klik SINI



Pukul 9.15, gua dah bersiap-siap nak pergi Herris Delicious Corner. Jersi Arsenal gua sarungkan cermat-cermat pada badan, takut terkeronyok. Banker Permatang Pauh takmau join gua pergi register, malas katanya. Lagipun, memandangkan 1st game Arsenal pukul 12.30 malam, dia kata dia nak pekena Cerekarama sepam dua kat rumah. Selama nie, gua kongker TV, sekali sekala kasik chance la bini gua plak nak rilek depan TV. Lagipun astro dia yang bayar. Kahkahkah!

Herris Corner nie, boleh tahan susah jugak nak cari. Sebab lokasi dia agak terkebelakang area-area Damansara Utama. 2-3 kali jugak la gua stop-by benti tanya orang. Memandangkan gua nie brader tanpa GPS yang tak suka memandai-mandai, tanya orang la solution yang terbaik. Dari membazir masa buat-buat expert. Berkat keazaman dan semangat register AFCSM yang membara, akhirnya gua sampai jugak di Herris Corner. Yeahhh!


 Herris Corner

Gua park kereta bini gua cermat-cermat dekat belakang restoren. Memang ramai fan-fan yang datang untuk regis pada malam tu. Semua datang bawak partner masing-masing. Yang datang bawak tunang, yang datang bawak awek. Gua jer datang tak bawak bini. Yang bestnya, dok kat situ macam kembali ke zaman Tony Adams dan Ian Wright. Segala jenis jersi season lama-lama dapat gua tengok. Time sponsors era Dreamcast, JVC. Emblem yang old’skool, semua ada. Biasanya, otai-otai la yang pakai jersi-jersi camnie. Pangkat uncle-uncle umur 40-an. Tapi, yang bestnya, ramai jugak yang pakai jersi Tribute to Highbury (maroon). Serius shit smart gila. Antara Jersi yang paling gua kepingin nak memiliki. Gua rasa, member-member gua, Amar dengan Pendi jer yang ada. Shit!

Jam dah pukul 10. Kaunter register dah bukak. Tapi, nak beratur amik borang mak aiii! Dah macam berhimpit-himpit kat Pasar Ramadhan. Gua lepak tepi restoran sambil menyalakan rokok sebatang. Memandangkan gua lepak dekat laluan orang ramai, boleh kata setiap fan yang lalu akan salam dengan gua. Salam bukan salam biasa, nie jenis salam yang dah macam lama kenal. Siap ada bertempuh shoulder-to-shoulder ala niggaz tu. Sesekali gua rasa macam dok kat Bronx plak. Pada mulanya gua agak kekok, tapi lama kelamaan, gua sedar itu adalah tabiat biasa fan-fan Arsenal. Unite jenis macam adik-beradik!

Setengah jam berlalu, crowd pun dah mengambil tempat masing-masing dalam Herris. Tinggal la gua dengan beberapa kerat brader yang tengah tunggu turn nak regis. Line masa tu dah tak ramai, so, gua straight amik borang register. Amar berkali-kali message gua tanya dah register ker belom. Curious betul dia dengan kejujuran gua. Takut sangat duit register RM60 dia bank-in tadi tu gua buat beli Magazine Four Four Two. Cett! Mamat tu memang meluap-luap nak join tengok 1st game bersama fan club, tapi memandangkan dia dok Bangi, agak kebas bontot jugak la nak drive pergi Damansara Utama habaq hang! Masa register, ada certain page yang diorang request saiz baju. Ini kerana, setiap individu yang register akan menerima sehelai T-Shirt custom design khas untuk AFCSM. Ini kalo pegi Mizi Sport or Butik Al-Ikhsan memang tak dapat derr..OK, gua mengaku. Semangat gua membara nak pergi register membership sebab nak dapatkan T-Shirt nie sebenarnya. Limited Edition tu wei!


 Sesi pendaftaran keahlian AFCSM. Brader yang kiri pegang bekas hijau tu AFCSM punya bendahari 

Masa gua isi borang, sempat jugak gua bersembang dengan Ahli-Ahli Majlis Tertinggi AFCSM Malaysia. Menurut diorang, registration period memang limited. Jenis-jenis siapa cepat register, dia dapat membership gitu. Satu lagi, perlantikan jawatan serta senarai organisasi AFCSM adalah berubah-rubah setiap tahun. So, kalo nak diikutkan logiknya, takde unsur kroni dalam berpersatuan. Sapa yang jadi leader dilantik mengikut persetujuan sejagat. Setiap leader dan kroni adalah berbeza bagi setiap season. So, idea-idea nak mengembangkan aktiviti persatuan takla terbiasa kepada sesi pekena teh jer. Ye dopp? Pernah dengar kempen Arsenal “Be A Gooner, Be A Giver”? Heh! AFCSM pun buat jugak. Siap pergi rumah-rumah anak yatim lagi. Nasib time tu gua belum register, kalo tak gua dah nazar nak sedekah sepasang kasut futsal kat 1st anak yatim yang tegur gua. #LOL

Environment kat sini sangat la super-friendly. Lu orang bleh sembang dengan fan-fan macam dah 10 tahun kenal. Yang bertatu, yang muka ganas parut di hidung, yang hisap rokok daun ada subang sebelah telinga kanan, semua jenis friendly. Pengerusi AFCSM datang dari meja ke meja untuk beramah mesra. Dah macam lepak kat Bar London dah gua rasa. Sesekali gua check twitter, kot-kot ada mention dari Amar. Hahaha, mamat tu memang berbulu dengan gua, sebab gua dok asek update kat twitter pasal kedasatan  suasana kat sini.


Sesi ice-breaking. Yup, kami memang unite!

Malam tu, kebetulan Liverpool main 1st game menentang Sunderland. Full result 1-1. Goal Liverpool Suarez score. Pergh, mamat nie power. Sesuai dengan nama jolokan beliau ‘El pistolero’ yang bermaksud ‘The SharpShooter’. Tapi, Sunderland melawan beb! Goal lipatan gunting Seb Larrson menjadi Goal of The Week malam tu. Tercengang Reina menonton bola laju Seb membolosi gawang. Liverpool seri! Kah Kah Kah! Tapi, game tu gua jelling gitu-gitu Sibuk bersembang dengan brader-brader Arsenal kat sini. Rancak bersembangnya kami seumpama macam geng-geng PKR membincangkan isu cincin 24 Juta. Peh, memang rancak!

Lepas habih game Liverpool, hati gua tak tenteram. Teringatkan Banker Permatang Pauh kat rumah. Apa la dia buat. Gua syak dia tak tengok cerekarama sebab boleh jadi cerekarama tengah tengok dia skang (bantai tido). So, lepas salam dengan brader-brader Arsenal apa yang patut, lepas follow Twitter sesame sendiri, add fesbuk, gua gerak balik. Sedih meninggalkan ‘shrine’ yang sangat kondusif. Takpa, next game gua datang lagi.

Malam tu, gua secara rasminya menjadi ahli tetap AFCSM. Satu target gua yang tak kesampaian pada season lepas. Gembira gua bukan kepalang. Senyum gua malam tu sampai ke telinga. Apa yang perlu gua tunggu skang, T-Shirt AFCSM yang bakal di FedEx ke opis gua bulan depan. GYEAHH!!!




P/S: Karma is a bitch! Malam tu sibuk gelakkan Liverpool seri 1-1. Sekali Arsenal bleh seri lawan Newcastle plak 0-0. Ini….ini sangat cilakak!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...