Wednesday, October 19, 2011

Terkelendat

“Alang-alang hang dah ada kat kampung nie, satgi tolong kemas sikit bilik tidoq hang tu…Teruk Ya Rabbi! Sikit hari lagi, aku dah boleh buat perusahaan ternakan lipan daging dah...” kata tokwan dengan nada sayu-sayu pada gua.

Gua terdiam. Hanya mengangguk-angguk sahaja gua mampu buat. Suasana di meja makan bertukar menjadi suram apabila masuk bab mengemas. Ini kerana ‘mengemas’ dengan hati gua nie tak pernah ngam antara satu sama lain. Di satu sudut di hujung penjuru meja, kelihatan bini gua tersenyum sinis sambil menunjukkan isyarat ‘best’ kepada gua. Dia faham benar yang gua betul-betul hilang mood kalo disuruh buat something yang tak kena dengan jiwa gua.

Orang laki kena mengemas bilik? Apa celup, toqq?


(* Cilake gua dah takde idea nak sambung…ahh! Lantaklah!)

2 comments:

ParkAir said...

haha sekali sekala kemas2 la bilik bro.. tapi bilik aku pun dah macam dokumentari hoarder jgk ni.

Sandokhan said...

Bro, apa yang nak ditonjolkan dalam entri nie sebenarnya bukanlah berkisarkan tentang habit 'kemas' tu. Ada cerita lain, tapi aku jer yang dah kering idea. Tu sebab entri nie 'tergantung'... #LOL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...