Wednesday, January 26, 2011

Arsenal Mara, United Belum Tercirit

Huargh!..(dimulakan dengan menguap...)

Pagi tadi berlangsung perlawanan Separuh Akhir ke-2 antara Arsenal & Ipswich Town. Starting line up Arsenal pagi tadi menampakkan yang Arsene Wenger serius nak menang trophy season nie. Szczesny, Koscielny, Djorou, Clichy, Sagna, Denilson, Arshavin, Fabregas, Wilshere (terbaik!), RvP dgn Bendtner. Ipswich dengan advantage 1 gol dalam tangan semasa menang di Portman Road, tampil dengan taktik 'bertahan sampai ke akhir hayat', yang mengharapkan keputusan penuh malam tadi sekadar seri 0-0.Simpan saja mimpi itu. Gol dari Bendtner, Koscielny dan Cesc Fabregas terus melenyapkan harapan 'budak-budak Pekan' untuk mara ke final di Wembley nanti. Pergh,bongkak sungguh ayat gua.

Berikut adalah beberapa sorotan detik-detik jaringan dari para pemain The Gunners yang beraksi hebat pagi tadi. Tepuk..tepuk!

(1-0) Jaringan Bendtner yang berjaya mem'boost' moral anak-anak buah Pak Wenger

(2-0) 'Hiyarghhh!!' tandukan mantap Koscielny menjarakkan kedudukan agregat menjadi 2-1

(3-0) Fabregas Soler sealed the victory dengan menjaring gol ke-3 hasil lorongan kemas Andrei Arshavin

'Gua kompom merasa angkat Cup tahun nie...isk..isk..isk..'

Kalo nak dirumuskan (pergh..ayat!) aksi semalam, gua rasa tahun nie Arsenal ada harapan cerah nak mengakhiri kemarau tanpa Silverwares. Harap-harap mentality pemain-pemain lebih kental dan lebih fokus untuk menang di Wembley nanti. Syabas The Gunners. Tak sia-sia gua bangun pagi tadi. OK, sekarang, sambung tido balik!


Sementara itu di Bloomfield Road....



Jadah hapanya 'KOLAM HITAM' boleh kalah dengan 'SETAN MERAH'..dah la leading 2-0. Bleh kena 3-2..Budus...budus...budus (namblas kali)


p/s: Tengok dari cara gua ulas, ada chance rasanya nak ganti 'Hasbul'..keh keh keh! (mode up diri sendiri)

Sumber gambar dicedok dari DailyMail UK dan Blackpool FC Blog

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...