Tuesday, January 4, 2011

Masalah Dunia Rupanya...

Cinta gua pada iPhone takkan berubah...


"Nasib Baik..."


Itulah yang mampu gua katakan bila terbaca artikel Kosmo pagi tadi. Semalam, azam tahun baru gua dengan Banker untuk  buat clean record 'zero-tardiness' hampir-hampir terbarai bilamana kami berdua diklepet oleh alarm iPhone yang malu nak berbunyik!

Heran jugak memula. Sebab gua dengan Banker tak pernah miss kunci alarm everytime kami nak membuta. Tup tup! Sedar jer dah pukul 6.50 pagi! Wadahell...?? Kelam kabut gua pagi tu, mana nak mekap...mana nak iron baju, mana nak sapu sampah. Sambil-sambil dok iron baju tu, mulut gua tak putus-putus menyumpah iPhone nie. Jahanam betul..buleh plak alarm x bunyi! Menyusahkan manusia sejagat sungguh!

"Hal-hal masuk lambat opis nie bukan benda boleh buat main-main bai...kena serius!"

Bila phone kitorang buat hal, secara otomatiknya, gualah delegasi yang akan menyerang kedai henpon soh betulkan balik...memandangkan warranty still bertahan. Dulu kes battery iPhone gua yang teramat fragile, seminggu gua turun-naik Wisma Central mintak tukar battery baru. Layan FB kat phone baru 15 menet, battery dah telan sampai 40%. Apa jadahnya...? Tu baru sembang pasal FB. Kalo gua guna twitter dgn foursquare, hmmmph! sempat login jer la...keh keh keh!

So, artikel pagi nie membuktikan, bukan kami laki bini jer yang diklepet oleh alarm iPhone, satu dunia Apple kitai!..hebat tak hebat la...sampai yang overslept terlepas flight, lambat amik dobi kat kedai Yorkshire. Tu belom kira hal-hal emergency masuk opis nak urus bursa saham. Fuh, tragedi globalisasi!

So, kalo Banker baca entri gua nie, harap-harap dia tak mencurigai gua lagi. Awal lagi nak April Fool pun..baru bulan 1,kan? Ngeh ngeh ngeh!

3 comments:

Unknown said...

wah2 ye ker...hahaha...

patut la aku tak pakai iphone..hahaha... (tak mampu pun sebenarnya..hahah)

Sandokhan said...

huuish..murah jer skang diyana..ko x pecaye, cuba gi check kat maxis..hehe..pakai la weii..bleh main what's app dgn bini aku..keh keh keh!

mirza :) said...

ahahahaahaa..sebijak2 steve jobs 2 pn dia tlupa nk suruh iphone 2 sound alarm time masuk thn bru..konpius agak hye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...