Monday, February 7, 2011

Sengal..Bebal..Bingai!

'Aii...rabak mata lu nie, Zaril. Tak 'cukup tido' ke semalam, brader..? Hehehe..'

Sapa Syafiq Rahim (bukan nama sebenar) dengan nada yang sinis. Kening beliau sekali sekala terangkat 2-3 kali untuk menunjukkan kesinisan beliau.

'Hamjadah...kotor sungguh otak lu. Gua tengok game Chelsea vs Liverpool la semalam..tu pasal gua letih.'

Cepat-cepat gua bidas sebelum dia pikir lain. Bahaya betul mamat ni. Imejinasi tinggi mengalahkan Majin Buu!


......

HUARGH..!! (Gua menguap, bukan mengamuk)

Cilakak! Mengantuk gila...

Tatkala warga-warga opis keluar berpusu-pusu menyerang nasik putih kuah kari kedai mamak, gua bersendirian di cubicle terpencil ni. Nak makan, gua takdak mood langsung. Mana selera gua lari? Apakah yang terjadi pada gua nie..?


Monday Blues?

Sindrom 'Cuti-Lama-Sangat-Sampai-Malas-Nak-Masuk-Keja'?


Waktu Lunch baru ja bermula. Maknanya gua ada lagi 50 minit untuk rilek-rilek sebelum kembali mengadap dan mengumpul semua dokumen-dokumen perjanjian dan software licenses untuk dikemukan kepada para auditor esok. Tergerak hati nak baca blog AFAM. Pergh!..marbelles betul entri-entri 'Aku & Game' dia. Ada potensi membawa gua ke alam 'Sandarkan Pada Kenangan'. Ahh..best betul zaman kecik-kecik dulu. 

Heaven...Zeitgeist!

Dalam entri terbaru beliau, AFAM ada mention pasal 'Blog Hopping'. Terus terang gua cakap, gua tak penah try tekan button nie. Saja nak test, kot-kot bleh jumpak blog-blog sengal yang bleh buat gua layan gelak, bleh jugak gua add dalam bookmark.

Gua Excited! Terus gua klik 'Next Blog'...

***

 
(Cukup 10 kali gua klik, gua stop...)


Mood gua kembali tak tenteram. Gua berjalan longlai menuju ke surau. Baik gua layan tido sepam dua. Laaagi True! 
 
Nie la last gua 'Blog Hopping'.



P/s: Jadah hapanya 9 out of 10 blogs yang gua hop semuanya kencang pasal pembangkang, election, pancing undi dengan iPad, BEBAS? Gua tak amik port pasal politik, tau tak?

5 comments:

mie said...

jahanam...!! gua xleh klik... afam x invite... keh keh...

Afams Chan said...

aiseh badut..sori... aku mana tau ko kaki blogger gak.. kah kah kah

ko send email ko kat email aku ni: afams83@gmail.com

nanti aku invite ko.. hehehhe

Afams Chan said...

tu arr aku ckp wehhh zahril

kalo tekan next blog kompom masuk blog yg psl politik... kira kalo dpt blog sengal memang bole dikatakan bertuah la..hahahahah

Sandokhan said...

haha...nampak sgt aku tak bertuah la, afam.

tapi, link blog 'tube lawak' tu mmg terbaek la. Banyak jugak entri-entri sengal kat dalam tu. Bleh buat layan kepala.....

Anonymous said...

aku tau ko boring... dats y aku ajak ko trun lunch... lh kite mengepam sesame....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...