Thursday, December 22, 2011

WWE TLC 2011 : Full Result




1. Big Show def. Mark Henry; Daniel Bryan cashed in Money in the Bank (New World Heavyweight Champion)

Big Show dan Mark Henry competed one-on-one in a Chair Match sebenar. Dan bila sebut Chairs, atas ring saja dah berterabur bangku-bangku lipat yang bakal menghentak dan dihentar ke tubuh superstars tersebut. Big Show yang tampil dengan new ring attire bermula garang membelasah ‘Hall of Pain’ ideologist, Mark Henry sehingga lembik. I can say that, this match was pretty brutal. Big Show swing folding chairs tu macam Derek Jeter swing baseball bat jer. Fuh!

Mark Henry dikalahkan dengan satu WMD (Weapon of Mass Destruction) punch dari Big Show, and BOOM! Big Show was crowned the new World Heavyweight Champion.
Namun begitu, ketika Big Show leka tengah selebret kemenangan beliau, Mark Henry yang tersedar dari ‘blackout’ bangun dan menghentak kaki Big Show dengan kerusi lipat. Disusuli dengan satu vicious DDT diatas kerusi, Big Show terlantar pengsan. Marah sungguh Henry!

Bad news, Daniel Bryan emerged from The titantron, with a briefcase at his hands, accompanied by WWE official to cash-in the Money In The Bank briefcase. Bryan berlari mendapatkan Big Show yang terlentang pengsan di tengah-tengah gelanggang dan melakukan ‘pin’ untuk meraih kemenangan.

Ya, walaupun nampak keji. Namun itulah advantage bagi pemegang Money In The Bank briefcase. Penantian 9 tahun Big Show untuk kembali bergelar World HeavyWeight Champions……….lebur di tangan Daniel Bryan (Babis!).


2. WWE Champion CM Punk def. The Miz and Alberto Del Rio in a Triple Threat TLC Match

Punk berjaya mempertahankan WWE Championship beliau selepas berjaya membuka gari yang dipasang oleh Miz. Pergh, gua tak sure cemana Punk buka, samada menggunakan strength beliau or beliau ada kunci spare.

Match ini juga menyaksikan anoouncer peribadi Del Rio, Ricardo Rodriguez terpaksa berehat panjang setelah beliau ‘diterbalikkan’ oleh The Miz dan CM Punk dalam satu cubaan memanjat tangga bagi mencapai WWE Champion belt yang tergantung ditengah-tengah gelanggang. Yeah, at least WWE managed to get rid of this lunatic f**k-face. Cool!

Gua anti The Miz. But, gua respek dia kerana charisma dan egomaniacal beliau yang membuatkan beliau bertaraf bintang seperti sekarang. One thing I learned when being a WWE-die hard fan, good characteristic and fan-favorite wrestler takkan bertahan lama. Ambil contoh John Morrison cukuplah. Senyap sampai sekarang. Peluang untuk bertarung championship tak secerah The Miz. So, kalo gua ada anak nanti dan dia teringin nak jadi wrestler, gua akan cadangkan dia create satu personality yang jahat dulu. Like, punching McMahon’s face during his first day of employement. Kehkehkeh!


3. Triple H def. Kevin Nash (Sledgehammer Ladder Match)

Match nie brutal. Memang brutal!

Match yang gua tunggu-tunggu. Rivalry between 2 former best friends. Big Sexy Kevin Nash versus The Cerebral Assassin Triple H in a Sledgehammer match. Match nie sama jer konsepnya seperti TLC match, where superstar need to climb a ladder to bring down the ‘prize’. Cuma, prize yang gua maksudkan disini adalah sebatang ‘SledgeHammer’ yang tergantung cantek, minta diturunkan untuk menghentak tempurung kepala lawan.

Gua tak tengok lagi match nie. Tapi, menurut Match Story dan Photos yang gua tengok dan baca, Triple H bermula garang dalam membelasah Big Sexy. Namun, Kevin Nash tidak berdiam diri dan menggunakan kelebihan saiz badan yang besar, beliau berjaya mematah beberapa siri hentaman Triple H.

One thing gua suka bila TLC match, not only they can use whatever weapon they got under the ring, but how they apply the weapon just to hurt the opponent. Ikut kreativiti masing-masing. Dalam match nie, gua dapat tengok Triple H buat Figure-4 Leglock ke atas kaki Kevin Nash melalui celah-celah tangga besi tuh! Dan Kevin Nash meledakkan satu thunderous Side-Walk Slam ke atas Triple H berlantaikan tangga lipat itu juga. Serius shit….it was cool! I’m thrilled, man!

Triple H berjaya (at last) memanjat tangga dan mencapai SledgeHammer yang tergantung tersebut. Nash yang tersedar dari pengsan terkejut melihat Triple H ditemani SledgeHammer di tangan dan seakan dah bersedia untuk menghentam beliau. Well, payback is a bitch, man! Get ready to feel the wraith of The Cerebral Assassin! Walaupun Nash cuba merayu, namun Triple H tetap ‘kering’ dan rakus menghentam kepala dan kaki Kevin Nash dengan hammer tersebut. Dengan SledgeHammer tu baii…bukannya dengan Kendo Stick.

Nash was pinned after that, and after a complete count of 1-2-3, Triple H won the bloody match. Nash terpaksa diusung keluar dari gelanggang menggunakan stretcher oleh petugas-petugas gelanggang.

Fuh! Superb!


4. Zack Ryder def. Dolph Ziggler (New United States Champion)

Long Island Iced-Z sebenarnya tak layak pun bertarung dengan Ziggler for the US Championship match kerana beliau dikalahkan oleh John Cena dalam perlawanan kelayakan no.1 contender, 3 minggu sebelum TLC PPV. Mengikut stipulasi yang ditetapkan oleh John Laurinatis, jika Cena kalah, dia tidak layak mencabar Punk di TLC, dan jika Ryder kalah, dia juga tidak layak untuk mencabar Dolph Ziggler di gelanggang.

Match tersebut menyaksikan Cena berjaya menewaskan Zack Ryder dan automatik menjadi no.1 contender for the WWE Championship match. Namun, Zack Ryder yang amat kecewa dengan kekalahan tersebut terus ‘meroyan’ dan menolak untuk berjabat tangan dengan Cena diakhir perlawanan. Beliau kecewa………memang kecewa!

“This kid has waited too long for his title-shot.”

Kerana kesiankan Ryder, Cena telah membuat perjanjian dengan Laurinatis untuk membatalkan kemenangannya dan memberikan peluang kepada Zack Ryder untuk mengejar impiannya. Babis, jiwang pula ayat aku.

Penantian Zack Ryder untuk bergelar US Champions akhirnya tercapai juga setelah gagal melaksanakannya pada beberapa PPV yang lepas akibat ‘taktik kotor’ Vickie Guerrero.

Woo! Woo! Woo! (You know it!)


5. Randy Orton def. Wade Barrett (Tables Match)

Gua tak berapa pasti apa yang sengketa sangat antara Barret dan Orton nie. Cuma yang gua tau, feud mereka terjadi selepas Team Barret berjaya mengalahkan Team Orton pada PPV Survivor Series bulan lepas.

Kalo dah nama Tables Match, mesti la kena hempas opponent atas meja untuk menang,kan? Dengan hanya satu second-turnbuckle RKO keatas Barret, Randy Orton berjaya memenangi perlawanan tersebut.

All hail the Apex Predator!


6. Sheamus def. Jack Swagger

Dari mula lagi gua rasa Jack Swagger memang tak layak bertarung dengan Sheamus, superstar peberet gua nie. Entah kenapa lately nie gua bukan main fanatic dengan Brogue Kick Sheamus. Yeah, I have to admit. It’s tempting weih!

A thunderous jumping-bicycle kick sealed the winner of this match. It’s the Great White Sheamus.

Celtic rulesss!


7. Intercontinental Champion Cody Rhodes def. Booker T

Cody Rhodes, anak kepada lagenda ‘American Dreams’ Dusty Rhodes dan juga adik kepada Goldust telah berjaya membuatkan Booker T keluar dari persaraan sebagai penggusti dan memaksa ‘The Master of Spinaroonie’ mengenakan wrestling gears beliau dalam satu perlawanan merebut Intercontinental belt. Match nie pun berlandaskan ego jugak sebenarnya. Bermula dengan sebotol air mineral yang dicurahkan ke muka Booker T, John Laurinatis menjadikan feud mereka sebagai salah satu match dalam TLC 2011 dalam merebut talipinggang ini. Bijak jugak setan ni!

Rhodes bermula agak keji pada mulanya kerana beliau meluru menyerang Booker T sewaktu Booker berjalan menuju ke gelanggang. Namun, sebagai wrestler veteran yang masih percaya ‘I still got the skill’, Booker T bingkas bangun dan melawan. Honestly, gua dah lama rindukan Axe Kick Booker-T, sebab move tu legendary weii!

Not, only gua dapat tengok Axe-Kick finisher, gua jugak dapat tengok Booker-T buat ‘Spinaroonie’ setelah sekian lama mengidam.  Kehkehkeh!

Namun, bodoh tetap bodoh. Cody Rhodes dibiarkan groggy hingga beliau berjaya bangun. Booker yang terlalu leka dengan sorakan WWE universe hasil Spinaroonie beliau, dikalahkan oleh Rhodes akhirnya dengan satu vicious ‘Beautiful Disaster’ kick.

End of Story, and the ‘Book did End’!


8. WWE Tag Team Champions Air Boom def. Primo and Epico

Ahh…dulu gua pernah post yang gua sangat benci Air Boom pegang Tag Team title lama-lama. Kerana, pada pendapat gua, tag team division sekarang dah hilang serinya. Gua malas nak elaborate banyak-banyak, cukuplah gua katakana Air-Boom berjaya defend talipinggang mereka dari dirampas Primo & Epico.

(Ntah sapa-sapa Epico ni… #pfft!)


9. Divas Champion Beth Phoenix def. Kelly Kelly

Macam gua pernah kata dulu, gua tak amik port match-match Divas. Tits & hips doesn’t really amazes me. So, let them be!

  
Sekian gua melaporkan dari 1st Mariner Arena in Baltimore, Maryland






P/S: Bila menulis berlandaskan emosi, panjang jugek gua boleh karang. Celaka betul!

Picture credit to Cage Side Seat

2 comments:

Abejame said...

Ko nyer ulasan mmg terbaik....sesuai ngan gelaran wiki wrestling dan terima kasih juga diucapkan krn kau aku tidak ketinggalan dlm dunie wrestling......huhuhuh

Sandokhan said...

Terima Kasih abe. Dapat jugak aku berbakti kepada ko..kahkahkah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...