Monday, February 18, 2008

5 points lead? waaa...nice!


Senderos's first goal..minit ke-4

Adebayor's clinical finish..2nd goal



Pagi tadi,gua rushing gila pegi opis...sampai2 jer opis..x sempat bukak helmet pun...terus jer gua bukak notebook gua...bukak soccernet.com..hahaha...eager nk tgk result arsenal lawan Blackburn pagi tadi...yer arr...teringin nk tgk live...tapi,kena tido awal sebab nk pegi site keesokan harinya (mcm si*l jer ayat..hahaha..). klik soccernet jer kt bookmark toolbar nie..pop!terpampang la result tuh!waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......menang 2-0.yeeaaaaahu!!!!

pergh!satu perasaan seronot yang x dpt gua gmborkn arrr...serius layan gila...tersengih kejap gua sorang2 dalam opis tadi...nk melompat sambil buat pogo..xleh plak..kang x pasal2 kena cop "orang gilak" oleh opismate gua...waaaaa....mmg lega gila arrr...cemana nk gmbarkan ek?cam korang baru lepas pekena prosperity burger...dh setel makan, perut tgh penuh,...cucuh rokok Marlboro...isap...sedut asap....hembusss...pergh!...ha!camtu la dia punya perasaan...hahahahaha...

ntah arrr...bukan apa...gua harap sgt Arsenal menang season nie...yer arr...sbb kalo kalah,nanti geng-geng hampeh Football Focuss yang bermulut celupar (John Dykes,Shebby Singh,Big Sam...bla...bla...) mesti kutuk Wenger punya..nanti jadi bahan bualan,pasal Henry berhijrah ker Barcelona...mesti isu nie naik punya kalo Arsenal x menang season nie...tensen beb!tu gua malas tgk football focuss..drg mcm bias (ba-yes) sgt..balik-balik...Manchester United!Rooney...Ronaldo...alahai....c'mon la guys..banyak lagi player-player yang killer-killer+muda+mantap+hebat dalam EPL nie..xkan xreti nk explore kot...asek2 sebut nama yang sama jerrrr...

5 point lead dalam league table nie...bagi pendapat peribadi gua la..still x secure lagik la..Arsenal mmg advantage malam tadi dgn Blackburn sbb lawan kt Emirates..kalo lawan away tuh,rasa-rasa susah jgak Lehmann nk dpt clean-sheet...Man U sebuah pasukan yang mmg xboleh dibajet la...kira mcm unpredictable jgak la drg nie pun..kalo drg nk menang besar...mmg kaw-kaw punya drg menang besar..mmg boleh sgt!...tgk arr masa drg lawan Newcastle dulu..sekali 5-0 drg bantai..x agak2...tapi,kalo drg nk kalah..mmg tergezut jgak la...mcm masa lawan West Ham dulu..tapi,season nie..dh 2 kali drg kalah dengan Man City..waaa..dasat jgak Sven-Goran-Eriksson manage City season nie...

Cess..apsal gua citer pasal rival plak nie..? sori Wenger..silap review plak..hahahaha...balik keje hari nie..gua layan Delay Match smlm...boleh tahan jgak Blackburn punya first-eleven...Bentley bahaya gila...tapi,gua still x faham ..kenapa Gilberto dengan Flamini harus main sekali..yer arrr...kalo dh pakai 2 DMF,tu dh mcm taktik Benitez...x syok arr...tiru taktik Liverpool..sepatutnya Walcott main wing kanan..subkn Flamini tu..dia penat..selalu main...letak Gilberto jadik DMF..Fabregas mmg role dia sbgai Midfielder..wing kiri,Rosicky..Hleb letak dia main Attacking Midfield atau free role jer...sbb dia mmg power dribbling...keluarkan Eduardo... mmg menjadik la...haha..tu pendapat gua la..gua bukan hussler pun pasal taktik-taktik nie...last skali main Football Manager pun 3 tahun lepas...satu lagi,adehhh...Eduardo nie..tolong la develop cepat sket..asek kejar bola jer..dribbling hancurr...kalo setakat nk jadik striker kejar bola..baik berguru dgn Bellamy..!!

Minit ke-4 jer, Senderos dh buat Arsenal leading 1-0..pergh..gua tgk dia punya heading..bersahaja ja...Brad Friedel,keeper kegemaran gua..setakat tgk jer bola header Senderos tu...hahahahha...hebat jgak mamat nie..gua mmg dari dulu x berapa suka cara permainan Senderos nie...yer arr...dia mmg ada strength..kuat..tapi dia slow..lembab!kira Pascal Cygan punya protege la...(tapi Cygan lagi Suxxxxxx la..).Senderos nie kalo man-mark..agak2 hancur la..kalo main offside-trap...dia selalu jgak buat silap...tu yg buat gua bengkek jer dgn dia nie...kalo kena counter attack..mmg terkulat-kulat arr dia nk hambat balik..bagi gua,kalo player muda yang sesuai utk posisi Senderos nie, gua lebih prefer Johan Djourou..tangkas,alert+agile..laju...tapi,smlm Senderos dh buktikan kemampuan dia...and gua mmg hepi gilababeng...hahaha (hampeh..mcm gua plak Wenger..haha)

Banyak jgak Arsenal buat try2 bahaya...Hleb mmg menjadi2...jarang-jarang dia buat long-shot dalam game-game sblm nie..tapi,game dgn Blackburn nie..banyak+bahaya long-shot dia..pergh!bangga gua tgk...kira skang Arsenal dh x ketandusan player-player yang ada ability utk long-shot..Diaby,Fabregas,Rosicky...kira dh cukup koremm la utk mempelbagaikan corak permainan Arsenal..selalu sgt la main short-fancy pass...through ball..kadang-kadang,boring jugak...tup!tup! minit-90 jer..Adebayor score!peh!..gilak arrr...assist dari Hleb (Hleb lagik..hehehe)..hahaha...pergh!pahlawan TOgO nie mmg unstoppable la..tgh form gila-gila punya..20 gol dh skang..1 gol mengatasi Ronaldo beb! dulu masa dia main kt Monaco..xde pun form gila-gila cenggini..agaknya apa la Wenger ckp kt player-player dalam locker room masa tengah half-time tu,ek????...smpi boleh boost semangat drg? teringin gila gua nk find-out...

hm..kira skang..tgk keadaan Arsenal,fan-fan semua boleh menghela nafas lega la...bukan sebab 5 point lead dlm table..tapi sebab arsenal dh fully-heal and dh boleh main secantik mcm zaman Pires-Reyes-Ljunberg dulu...at least,lepas Henry blah ker Barca, player-player muda dh mula form...ok la tu! tgh nk boost moral...semua tgh fight utk dpt keseblasan utama..pergh..best..best...nie kalo buat Street Talk Arsenal dengan Amar/Sherifull-Din nie..best nih!sembang 2 jam pasal Arsenal pun boleh x sedar lagik...hahaha..

Apapun,gua rasa rugi gila x main Fantasy Football season nie...Arsenal (Fabregas+Adebayor) tgh mencanak-canak nih!daaaamn!..ruginyerrr...alamak..dalam gua tgh dok taip nie,boleh plak EPSN buat replay show Football Focuss..pant*t btul!tu nk puji Wenger arr tuh!..dlu kutuk x hengat!k arrr....mata gua dh berat...gua nk 'selam' dulu...

*screww Football Focuss..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...