Sunday, February 24, 2008

"Poh Paleh Weh" yang x Best!


PakTam

Raja Lawak nie,season lepas gua x la mengikuti sangat,tu pun 3 episod last jer gua tgk..tup!tup!Yus Menang..Second Place,Johan..Third Place,Zizan..tapi,season nie,gua layan beb!dari minggu 1 smpi la minggu ke-7 gua tgk..x miss..cheewah...(ada la miss minggu ke-4,tu pun sebab gua balik kampung..kt kampung xdak Astro..nak menipu pun agak-agak arr..hahaha)
Raja Lawak 2008 nie,gua secara peribadinya bajet,Nabil dgn kumpulan Cham mmg bleh pi Final..sapa menang,naib johan..gua x tau la..tapi,drg nie..mmg boleh pegi jauh dalam arena stand-up comedy nie..dh banyak group2 dan single performer dh kena elaminate disebabkan oleh undian penonton..Husin,Deven(mmg patut pun!),Azil(mmg patut jugak!)Awas,(Aiseh!drg mmg x patut keluar) dan yang paling latest Ketampi (Feberet gua,tapi..keluar jugak)

Buang punya buang,skang dh minggu ke-7..performer2 yang tinggal hanya 5 jer..Nabil,Cham,XN3,Shah dgn PakTam..gua paling x berapa gemar dengan PakTam nie..hari-hari gua harap dia keluar..bukan sebab apa,lawak dia x best langsung...dh la buat lawak orang x berapa nk paham..pastu,dia mengagung-agungkan sangat perut dia..sket2..perut macam saya.,perut macam saya.aiseh!ko x segan ker PakTam?..rilek arr..Angah season 1 dulu pun,badan besar jgak,tapi boleh jer dia buat lawak..x payah nk kait-kait dengan bentuk badan+perut dia pun,....persembahan,teruk la jugak dia nie..semput memanjang...pastu,buat lawak deret nk menjerit-jerit...mana x mengah..orang yg tgk dia buat buat lawak pun naik kesian..masing-masing mintak doa,cepatla dia habis..sbb kesian tgk dia dok termengah-mengah atas pentas..antara lawak-lawak PakTam yang gua rasa x menarik perhatian gua,seterusnya menyokong instinct gua utk dia out dari Raja Lawak 2008 adalah:(cheewah!siap list tuh..hahaha)

  1. Minggu Pertama:tajuk isu semasa..dia cerita pasal beruang dengan Manusia boleh berkawan..hidup bermuafakat..perpaduan..aiseh!x best langsung..smpi dia perlu tambahkan elemen kentut utk nk membestkn cerita dia..sungguh-sungguh nie!cerita pasal kentut..aiseh!masa gua tgk tuh..gua dh tepuk dahi dh..memalukan jer..
  2. Minggu Kedua:tajuk kenangan..dia cerita pasal kenangan dia sembelih lembu..OK la..sebab keje dia pun mmg penjual daging..gua xleh nk komen lebih2 la...layan jer arrr..tapi,kesian gua tgk dia perform..semput+penat+termengah-mengah...lawak dh la x best sgt..siap lupa dialog lagi..aiseh!spoilt!
  3. Minggu Ketiga:tajuk superhero tempatan..dia jadi superhero nama "Rodhong!"..ntah hapakebenda ntah nama superhero nie..jalan cerita dia best.,.tapi,tuh arr..ada part dia ckp bahasa Sarawak..sapa nk paham!semua orang hanya mampu terkebil2 jer arr..masa dia ckp bahasa tu, kesian gila..nmpk sgt dia macam syok sendiri..overall,jalan cerita superhero dia x menarik pun,siap Harun Salim Bachik kasik idea lagi masa komen,untuk melawakkan jalan cerita dia tu..malu wooo0o0o...
  4. Minggu Keempat:tajuk muzikal komedi..dia nyanyi lagu hapakebenda ntah..semput jgak!still nmpk syok sendiri..time dia nak nyanyi..dia main masuk jer..x ikut muzik pun..suka hati dia jer nk masuk time bila..masa tu,kamera dh focus kt Sham kamikaze dh..Shah Kamikaze dh geleng kepala..mamat tu plak kena berusaha nk cepatkan muzik supaya dia bleh ikut PakTam..nyanyi..peh!malas nk komen ahhh...korang bukak YouTube,tgk ahh sendiri..
  5. Minggu Kelima:tajuk tiru gaya artis..PakTam tiru sapa ntah!Pak Uda a.k.a Zami Ismail..hampeh!x jadi Pak Uda pun..bak kata Fauziah Nawi:"Memula tu mmg kami nampak Pak Uda..tapi,last-last semput,jadi la PakTam.."hahahahaha...tapi,mmg x best arrr...
  6. Minggu Keenam:tajuk typical Malaysian..dia buat lawak pasal tabiat orang Malaysia yang suka Supper...OK arr minggu nie...gua rasa terhibur la jugak...sebab cerita dia logik dan ada betulnya dengan masyarakat Malaysia...OK arr...minggu nie gua mmg puji dia..(sekali jer arr gua puji..nk lebih-lebih,tarak arr)
  7. Minggu Ketujuh:tajuk Bebas...a.k.a minggu lepas..dia buat cerita pasal hapakebenda ntah..sepanjang jalan kenangan sumtin' like dat la...mmg x best langsung..apa yang jalan kenangannya,ntah la...dgn baju American Football dia,dengan seluar ntah hapakebenda..x nampak rappers langsung..1-2 minit pertama,dia dok Yo!Yo!PakTam!PakTam!..last2 nk masuk time cerita tuh!..dh start mengah-mengah dia..mmg spoilt la lepas tu...hahahaha...
Masa minggu ketujuh..hari2 jugak la gua check undian terkini..apa yang buat gua teruja nk tgk minggu ke-7 tu,.2 hari sblm Live,gua check,PakTam last..hahaha...caya arrr..kompem dia tersingkir..tapi,last-last malam tu masa time nk penyingkiran,Astro buat kejutan arr plak...xde yang tersingkir...argh!!!...tensen...apa kena nie?gua dengan budak2 opis gua dh hangin gila dh..masing2 dok msg2 tensen sebab PakTam terselamat..adui!aiseh!arrrr...!migrain gua...xpa..xpa...minggu depan kompem dua penyingkiran...dan salah satunya,.insyaAllah PakTam..hahaha...jahat sungguh gua..bukan apa,secara personal,gua rasa dia x berkelayakan la nk mewarnai arena komedi Malaysia..cuba korang bayangkan,kalo PakTam jadik pengacara LawaKing season 2,mesti rating rancangan tu jatuh pnya la..ya la,sapa nk tengok?dh tak lawak,kn?



Cham


Nabil

Cham dengan Nabil,mmg ada harapan besar arr nk jadi superstar,sbb lawak derang best..lawak derang kena dengan peredaran zaman..mantap!masyuk..mmg orang tergelak pnya la...tambah plak Along Cham yang mmg dh ada platform kareer dia dalam Gitu-Gitu Apek,mmg boleh pegi jauh arr mamat nie..ada back-up Apek tuh!hebat...Nabil,pergh...dengan bakat dan idea-idea yang dia ada..silap2 nanti,dia boleh buat rancangan komedi sendiri..serius beb!dia pnya idea spontan,mmg lawak x hengat..muda-muda lagi dh berbakat buat Stand-Up Comedy nie..dh bleh berdiri setaraf dengan Stand-Up Comedian barat dh nie..macam Chris Rock,Dave Chapelle,Chriss Kattan,Jimmy Fallon,Will Ferrel dan lelain...dasat..dasat...teruskan Nabil dan Cham!gua sentiasa sokong lu orang...

p/s:Peem..apa lagi?komen arr...hahahaha

1 comment:

Anonymous said...

Bro..Lu punya entri pasai Raja Lawak ni mmg details , sempoi tu...( korang pikir la sendiri-Kata Nabil ).Ya, mmg wa sokong lu la..Nabil sama itu Cam, mmg ada potensi Raja Lawak Malaysia!
Pak Tam? Adui..Wa nasihat kan Pak Tam, Pak Tam mmg semangat kuat tu..tapi wa kesian la...takut Pak Tam Pengsan atas pentas.Jangan marah peminat Pak Tam ya, tapi apa2 pun, Pak Tam usaha jugak nak buat lawak,tapi mmg tak sampai la...Enot pun tak tau nak komen apa kat Pak Tam...huhuhuhuhu....-Pek Em

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...