Sunday, February 24, 2008

Before The Devil Knows You're Dead


Tiket Premier Screening

Kali nie,gua nk review pasal satu movie yang guan rasa paling hampeh yang pernah gua tengok
abad ini:

Before The Devil Knows You're Dead

Sekali korang tgk tajuk dia..mmg gempak gila!kombinasi penggunaan perkataan "Devil+Dead" tu buatkan korang terbayang satu movie yang ganas+ada pemujaan setan, ala2 macam Covenant gitu!..tapi,tu ahh..korang jgn tertipu..cerita dia mmg hampeh!tajuk dia tuh,sekadar mengaburi mata penonton jaa~..

Pelakon,boleh kata biasa-biasa jer..cuma Ethan Hawke dan Marisa Tomei jer yang buatkan aku eager nk layan citer nie..pelakon2 lain macam Philip Seymour Hoffman,Albert Finney tu..korang bleh abaikan jer arrr...

Cerita dia,pasai Ethan Hawke dgn abang dia Philips Seymour nie,yang buat plan nk merompak kedai emas bapak derang sendiri sebab dua-dua tengah sengkek tak berduit..Marisa Tomei nie plak sebnarnya wife Philips..sebab dia la Philips jadik serabut,nak itu la..nk ini la..smpi ajak Philips tinggalkan States,sebab nk hidup dekat Brazil..(ntah hapa yg ada kt Brazil tu ntah!)dalam masa yg sama,Marisa nie dok buat hubungan dengan Ethan Hawke nie,tanpa pengetahuan Philips..kira kalo dalam bahasa kampung, dok kongkek di belakang suami la..so,team adik beradik nie,nk rompak kedai emas parent drg bukak sebab apa,sebab mak drg dh tua,dh x keja jaga kedai emas tu dh..so,ganti plak dengan Dorothy (Dorothy ker..kalo x silap gua la..) Dorothy nie muda sikit jer dari mak drg..agak2 nyanyuk la..so,drg bajet..rompak kedai tu..parents drg akan dpt pampasan Insuran..so,drg hepi,rahsia x terbongkar..parents drg dpt claim Insuran..

Nak dijadikan cerita,masa nk rompak tu..silap bajet!rupanya2 Dorothy x datang keja sbb kena jadi babysitter..so,mak drg la yg jaga kedai..sekali nk rompak,mak drg dh mula agressif,start shooting dlm kedai..dalam kejadian shooting tu,mak drg kena tembak..apa lagi,rasa bersalah la adik beradik nie..bapak drg dh sumpah nk cari pembunuh tu smpi lubang cacing..sekali korang baca review nie,nmpk jalan cerita agak gempak la..tapi,apa yg buatkan cerita nie hampeh..dia jenis "flashback" punya storyline..memula cerita pasal rompak tu..pastu,3 hari sebelum rompakan..pastu 4 hari sebelum rompakan...jenis berkait2 la...mmg penonton2 pening tgk cerita nie...gua yang tgk citer nie,terlelap jgak la dalam 10 minit...boring nk mampus..gua ada jugak pusing2 belakang tgk gaya orang2 yang senasib dgn gua...hahahaha..ramai gila tido..serius ramai...banyak jugak scene2 dipotong,scene Marisa Tomei ehem2 pun potong..hahaha..(aiii...tayangan Premier pun kena potong ker..hahaha)tapi,scene Marisa Tomei pakai lingeri+braless x potong pulak?heran gua...sebab banyak potong nie la buatkan jalan cerita dia berceramuk!..

Hm,sebnarnya...gua just nk selamat duit tiket RM12 ringgit korang jer..gua nasihatkan korang jangan arr tgk citer nie..rugi duit jer..baik korang simpan duit tu utk tgk Jumper nanti..laaaagi berbaloi...gua pun,ekceli dpt tiket free...Hafiz Salleh menang 2 tiket utk Tayangan Premier lepas dia calling2 Mix.FM..hahahaha...dh tiket free,gua layan jer arrr..untung2,gua bleh buat kebajikan kt korang...hahaha,nie gua tengah buat kebajikan kt korang arr nie..selamatkan duit korang...korang x rasa ker?

Murni sungguh niat gua nie..ish..ish..ish..anak sapa la nie?haha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...